خبر اولسیاسی

رؤسای چهارگانه عراق و سران سیاسی خواستار ورود جریان صدر به گفت وگوی ملی شدند

رؤسای چهارگانه عراق و سران سیاسی این کشور از جریان صدر خواستند وارد گفت وگوی ملی شود تا سازوکازی برای راه حل جامع بحران در راستای خدمت به منافع ملت عراق و تحقق اهداف آن وضع شود.

میدل ایست نیوز: رؤسای چهارگانه عراق با سران سیاسی عراق به دعوت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، امروز نشستی برای بررسی تحولات سیاسی کشور با حضور جنین هنیس پلاسخرت، نماینده سازمان ملل در عراق برگزار کردند.

بنابر آنچه در بیانیه نخست وزیری عراق آمده است، حاضران در این نشست بر پایبندی خود به اصول ثابت ملی و ایجاد راه حل برای همه بحران ها از طریق گفت وگو و اتکا به روح برادری و هم افزایی برای حفظ وحدت، امنیت و ثبات عراق و تداوم نظام دموکراتیک مبتنی بر قانون اساسی که همه به آن روی می آورند و همچنین ترجیح دادن منافع عالی ملی و پایبندی به روح همبستگی بین فرزندان میهن واحد برای حل بحران سیاسی کنونی تاکید کردند.

حاضران در این نشست اشاره کردند که روی آوردن مجدد به صندوق رای از طریق انتخابات زودهنگام اتفاق استثنایی در تاریخ دموکراسی آن هم زمانی که بحران سیاسی به بن بست می رسد، نیست و نیروهای سیاسی ملی به روندهای قانونی در انتخابات روی می آورند.

سران سیاسی عراق و رؤسای چهارگانه این کشور از برادران جریان صدر خواستند وارد گفت وگوی ملی شود تا سازوکازی برای راه حل جامع بحران در راستای خدمت به منافع ملت عراق و تحقق اهداف آن وضع شود.

حاضران بر تداوم گفت وگوی ملی برای ایجاد نقشه راهی قانونی برای حل بحران کنونی توافق کردند.

آنها خواستار توقف همه اشکال تشدید تنش میدانی، رسانه ای یا سیاسی شدند و بر لزوم حفاظت از نهادهای حکومتی و بازگشت به مذاکرات آرام به دور از تنش ها که فتنه انگیزی خواهد کرد تاکید کردند و از رسانه ها و نخبگان خواستند از روند گفت وگوی ملی و صلح اجتماعی در راستای منافع ملت حمایت کنند.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا