سیاسی

نخست وزیر فلسطین: منکر هولوکاست نیستیم، اما منکر جنایات در حق فلسطینیان هم نشوید

در پی جنجال درباره اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره «هولوکاست»، «محمود عباس» و «محمد اشتیه» در این باره توضیحاتی دادند.

میدل ایست نیوز: در پی جنجال درباره اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره «هولوکاست»، «محمود عباس» و «محمد اشتیه» در این باره توضیحاتی دادند.

به گزارش «آناتولی» دفتر محمود عباس با انتشار بیانیه ای کوتاه تأکید کرد که منظور وی از اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان انکار «خاص بودن هولوکاست» نیست و افزود: «تأکید می کنیم که هولوکاست از هولناک ترین جنایات در تاریخ بشر معاصر بوده است».

از سوی دیگر، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین، نیز در مراسمی در رام الله گفت: «هولوکاست و قتل عام یهودیان را انکار نمی کنیم اما احدی حق ندارد کشتار ملت فلسطین را هم انکار کند».

او گفت که محمود عباس در سخنان خود منکر هولوکاست نشد اما خطاب به جهانیان گفت که دربرابر جنایاتی که در حق ملت فلسطین می شود هم سکوت نکنید.

وی افزود که اسرائیل و عواملش حملات گسترده ای را علیه محمود عباس آغاز کرده اند و تأکید کرد که جهان در این باره سیاست یک بام و دو هوا پیش گرفته در حالی که «استعمار استعمار است و اینجا و آنجا فرقی ندارد».

روز گذشته «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدر اعظم المان در برلین گفت که اسرائیل از 1957 تا کنون 50 مورد کشتار در 50 نقطه فلسطین انجام داده و افزود: «50 کشتار، 50 هولوکاست».

تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از این کنفرانس مطبوعاتی نشان می‌دهد که شولتس در حین بیان این اظهارات توسط عباس، عصبانی به نظر می‌آید. به محض پایان این اظهارات عباس، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که کنفرانس مطبوعاتی به پایان رسیده است.

پس از آن، سخنگوی دولت آلمان، تأکید کرد که شولتس از اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بسیار عصبانی شده است.

پیش از آن نیز صدراعظم آلمان از توصیف اسرائیل به نظام آپارتاید توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز انتقاد کرد و گفت: «این واژه مناسبی برای توصیف وضعیت نیست».

«اولاف شولتس» در مصاحبه با نشریه آلمانی «بیلد» گفت که هرگونه تلاش برای کوچک شمردن هولوکاست «به‌خصوص از جانب ما آلمانی‌ها» غیر قابل تحمل و غیر قابل قبول است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا