اجتماعیعکس

امدادرسانی به افراد زیر آوار مانده در یک زیارتگاه در کربلا + تصاویر

گروه‌های امداد و نجات عراق از ساعات پایانی شب گذشته برای نجات 6 تن که در پی ریزش خاک در یک زیارتگاه در کربلا زیر آوار مانده‌اند تلاش می‌کنند.

میدل ایست نیوز: گروه‌های امداد و نجات عراق از ساعات پایانی شب گذشته برای نجات 6 تن که در پی ریزش خاک در یک زیارتگاه در کربلا زیر آوار مانده‌اند تلاش می‌کنند.

به گزارش «فرانس پرس»، نیروهای دفاع مدنی عراق تاکنون 4 کودک را از زیر آوار نجات داده و تأکید کرده‌اند که هرسه آنها سالم هستند و برای اطمینان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

همچنین منابع عراقی تأکید کرده‌اند که احتمالا 6 نفر هنوز زیر آوار هستند و تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

شب گذشته یک توده خاکی بر اثر افزایش رطوبت خاک بر زیارتگاه «قطارة امام علی» سقوط کرد. این زیارتگاه در یک دره واقع شده و اطراف آن را تپه‌های سنگی احاطه کرده است.

این حادثه باعث تخریب 30 درصد بنای این زیارتگاه 100 متر مربعی شده است.

مدیریت دفاع مدنی عراق تأکید کرد که در طول شب برای آواربرداری تلاش کرده و توانسته به کسانی که زیر آوار هستند، اکسیژن و آب و غذا برساند.

از سوی دیگر، عتبه مقدس عباسی اعلام کرد که از همه توان خود برای کمک به نیروهای دفاع مدنی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان استفاده می‌کند.

زیارتگاه قطارة امام علی(ع)، كه در 25 کیلومتری غرب کربلا قرار دارد، در واقع یک سنگ است که از آن چشمه آب می‌جوشد و در باور مردم محلی امام علی(ع) در جنگ صفین وقتی با کمبود آب مواجه شد با عصای خود به این سنگ زد و از آن آب جوشید.

منبع
AFP

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا