خبر اولسیاسی

آغاز تحقیقات جنائی علیه تهدیدکنندگان دستگاه قضائی عراق بعد از آشوب هواداران صدر

شورای عالی قضائی عراق اعلام کرد که گردآوری شواهد درباره جرم تهدید دادگاه فدرال برای برخورد با عاملان این تهدید را آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: شورای عالی قضائی عراق اعلام کرد که گردآوری شواهد درباره جرم تهدید دادگاه فدرال برای برخورد با عاملان این تهدید را آغاز کرده است.

شورای عالی قضائی عراق امروز (سه‌شنبه 23 اوت) با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که دادگاه کرخ اقدامات لازم برای گردآوری شواهد جنائی مربوط به ارتکاب جرم تهدید دادگاه فدرال را آغاز کرده است.

این بیانیه افزوده که با عاملان تهدید دادگاه عالی فدرال عراق در چارچوب‌های قانونی برخورد خواهد شد.

پیش از این، آشوبگران هوادار مقتدی صدر تحصن خود را به ساختمان شورای عالی قضائی عراق در منطقه خضراء بغداد کشاندند.

در پی این اقدام، شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال تصمیم به تعلیق فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال گرفتند.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که صبح امروز نشستی حضوری و مجازی در پی تحصن آشوبگران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی که خواستار انحلال پارلمان از طریق ارسال پیام های تلفنی تهدید آمیز برای فشار بر دادگاه عالی فدرال برای صدور حکم انحلال پارلمان هستند، تشکیل شد.

در بیانیه مذکور آمده است که حاضران در این نشست تصمیم گرفتند در اعتراض به این اقدامات غیر قانونی و مخالف قانون و نهادن مسئولیت قانونی هرگونه عواقب این اقدام برعهده دولت و طرف سیاسی حامی آن، فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال را متوقف کنند.

منبع
شورای عالی قضائی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا