خبر اولسیاسی

سخنگوی صدر تهدید کرد: گام غافل‌گیرکننده بعدی ما به ذهنشان هم نمی‌رسد

سخنگوی مقتدر صدر در شبکه های اجتماعی واکنش های گسترده به تحصن آشوبگران حامی صدر در برابر شورای عالی قضائی عراق را نتیجه نگرانی طبقه حاکمه از سرنگونی نظام سیاسی کشور دانست.

میدل ایست نیوز: سخنگوی مقتدر صدر در شبکه های اجتماعی واکنش های گسترده به تحصن آشوبگران حامی صدر در برابر شورای عالی قضائی عراق را نتیجه نگرانی طبقه حاکمه از سرنگونی نظام سیاسی کشور دانست.

صالح محمد العراقی که از وی به سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود با انتشار بیانیه‌ای در توضیح واکنش‌های قاطع سران سیاسی عراق درباره حمله آشوبگران هوادار مقتدی صدر به دستگاه قضائی کشور، تأکید کرد که این واکنش‌ها به این علت بوده که آنان می‌ترسیده اند که دستگاه قضائی پرونده‌های فسادشان را فاش کند.

او گفت که سران سیاسی عراق از این بیم داشته‌اند که تظاهرات‌کنندگان با تصرف دستگاه قضائی به پرونده‌های رسواکننده دست پیدا کنند و افزود که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه دستگاه قضائی را تنها حامی خود می‌بیند و «اگر تحصن ادامه پیدا می‌کرد آنان نمی‌توانستند دولت را تشکیل دهند».

این چهره نزدیک به مقتدی صدر نوشت که سرنگونی نظام سیاسی کنونی «برای کسانی و در رأس آنان سفارت امریکا» خوشایند نیست.

وی اظهار داشت که از نظر سران چارچوب هماهنگی «دستگاه قضائی رأس حاکمیت است و با سرنگونی آن نظام سیاسی هم سرنگون می‌شود» و افزود که آنان بیش از هر چیز از مطالبه برکناری «فائق زیدان» (رئیس شورای عالی قضائی عراق) خشمگین شدند چون او «بزرگ‌ترین حامی چارچوب هماهنگی» است.

العراقی پیش‌بینی کرد که در مرحله آینده دستگاه قضائی برای جلوگیری از تحصنی دیگر برخی پرونده‌های فساد را علنی کند و افزود که حوادث روز گذشته «دست کسانی را که مدعی بی طرفی بودند رو کرد».

وی افزود که صرف نظر از اینکه تحصن دیروز در برابر شورای عالی قضائی عراق اقدامی موفق یا ناموفق بود، «اگر ملت تصمیم به ادامه تحصن بگیرد، گام غافلگیرکننده دیگری برخواهیم داشت که به ذهنشان هم خطور نمی‌کند».

روز گذشته آشوبگران حامی مقتدی صدر در برابر ساختمان شورای عالی قضائی عراق تحصن کردند. این اقدام با واکنش گسترده نیروهای سیاسی و اجتماعی و فعالان مدنی مواجه شد و در نهایت مقتدی صدر دستور عقب نشینی تحصن کنندگان را صادر کرد.

منبع
دجله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا