خبر اولسیاسی

الحکیم: برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولت و اصلاح قانون انتخابات امکان پذیر است

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولت جدید و اصلاح قانون انتخابات و تضمین سلامت عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات، قابل بررسی، تفاهم و اجرا است.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر گفت که اختلاف دیدگاه ها و سوء تفاهم ها نباید موجب تفرقه میان فرزندان یک میهن، یک تاریخ و یک خانواده شود.

به گزارش الفرات نیوز، الحکیم در چهاردهمین کنفرانس روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه بانوان گفت: پیام محبت و تقدیر به برادرمان سید مقتدی الصدر و برادران بزرگوار در جریان صدر می فرستم و به آنها می گویم که ما فرزندان یک میهن، یک تاریخ و یک خانواده بوده، هستیم و خواهیم بود و شایسته نیست اختلاف آرا و سوء تفاهم بین ما تفرقه بیاندازد و ایادی فتنه، جهل و کینه، وحدت ما را از بین ببرد.

وی افزود: یک روز هم از روابط برادرانه با شما رو برنگرداندیم با وجود تنش رسانه ای و اقدامات اشتباهی که در حق ما و نهادهای حکومت و تعطیل کردن آن انجام شد، ما به همراه دیگر نیروهای ملی در چارچوب هماهنگی و سایرین، نخستین کسانی بودیم که اقدام به متقاعد کردن شما به عدول از تصمیم خود برای تحریم انتخابات کردیم و نخستین کسانی بودیم که پیروزی شما را تبریک گفتیم و نخستین کسانی بودیم که از پروژه اکثریت ملی با شروط مورد نظر آن از جمله حفظ جایگاه طیف گسترده تر جامعه حمایت کردیم.

الحکیم در ادامه تصریح کرد: ما در میادین اجتماعی و سیاسی متعددی سال های متمادی، همپیمان و متحد بودیم. ما به اختلاف دیدگاه ها احترام می گذاریم و آن را دلیلی برای تنش یا اتهام زنی یا تشکیک نمی دانیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اظهار داشت: همچنان با برادران چارچوب هماهنگی به اهمیت جریان صدر و حضور آن و تاثیر آن در تصمیم گیری ها و فعالیت ها در نهادهای حکومت معتقد هستیم نه فقط براساس حقوق انتخاباتی آنها بلکه به دلیل ظرفیت های خوب ملی که این جریان دارد.

وی بیان کرد: آنچه من از برادران چارچوب هماهنگی اطلاع دارم، آنها حداکثر تلاش خود را برای حفظ وحدت ملی و یکپارچگی بزرگترین طیف جامعه عراق و شراکت حقیقی در تصمیم گیری می کنند و درهای محبت و برادر گشوده خواهد ماند و می توان نقشه راهی که رضایت همه را جلب کند و منافع ملی را دغدغه و هدف خود قرار دهد، وضع کرد.

الحکیم گفت: برگزاری انتخابات زودهنگام به مقدمات و بررسی های پارلمانی و حقوقی نیاز دارد تا این گزینه را روند عملی امن و قابل قبولی از سوی همه شرکا قرار دهد، این گزینه قابل بررسی، تفاهم و اجرا پس از تشکیل دولت جدید و اصلاح قانون انتخابات و تضمین سلامت عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات و تامین نیازهای لجستیکی و فنی مورد نیاز برای برگزاری انتخاباتی سالم است که خطاهای گذشته و تصویب بودجه عمومی را بررسی کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: از همه طرف ها می خواهم بالاترین درجات خویشتنداری از لحاظ سیاسی، مردمی و رسانه ای را حفظ کنند و عقل، منطقه و تفاهم را اولویت دهد، چرا که جنگ و درگیری کشور ما را خسته کرده و ملت ما منتظر خیر و راه حل و خدمات است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا