خبر اولسیاسی

الکاظمی: اگر خدای ناکرده صدای گلوله به میان آید تا سال‌ها خاموش نخواهد شد

نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر قابل حل بودن بحران سیاسی در عراق از پیگیری اجرای طرح خود برای برون رفت از بحران سیاسی عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر قابل حل بودن بحران سیاسی در عراق از پیگیری اجرای طرح خود برای برون رفت از بحران سیاسی عراق خبر داد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در نشست سالانه روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان که در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، تأکید کرد که منطقی نیست بحران‌های سیاسی عراق بدون راه حل باشد.

وی افزود که عراق بر سر دوراهی تنش و  بی ثباتی یا گفت‌وگو و حل مشکلات ایستاده، راه اول مسیری است که افراد ناکام و شکست‌خورده در ذهن مردم وارد کرده و می‌کوشند آن را به مردم بقبولانند.

وی با اشاره به مشکلات بزرگ عراق در گذشته نزدیک از ناامنی و حضور داعش گفت که در شرایطی که همه ناامید بودند با عنایت مرجعیت عالی شیعه و تلاش نیروهای امنیتی و همه مردم عراق تروریسم را شکست دادیم و امروز کشور دچار مشکلات امنیتی چندانی نیست.

الکاظمی افزود که مشکل امروز عراق مشکل سیاسی است که البته امنیت و ثبات کشور را هدف قرار می‌دهد و به تدریج موجب نگرانی مردم نسبت به آینده می‌شود.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که کشور همچنان در برابر فرصت بزرگ پیشرفت اقتصادی است و باید از همین امروز برای ایمن کردن اقتصاد کشور در برابر پیامدهای بحران‌های اقتصادی جهانی اقدام کرد، چنین کاری در فضای سیاسی بحران زده دشوار اما ممکن است به شرطی که اراده لازم برای گفت‌وگو جهت ساخت عراقی شایسته ملتش فراهم باشد.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که برخی می‌کوشند بحران‌ها را شخصی کنند در حالی که عراق از همگان بزرگ‌تر و در برابر آن همه مناصب و جایگاه‌ها ناچیز است.

وی افزود که بحران‌های عراق غیر قابل حل نیست و راه حل بحران امروز عقب‌نشینی همه طرف‌ها به نفع عراق است تا کشور را در نزاع‌های سیاسی از دست ندهیم؛ اگر خدای ناکرده صدای گلوله در کشور به صدا درآید تا سال‌ها خاموش نخواهد شد.

الکاظمی تأکید کرد که اختلافی که امروز پیش آمده اختلاف بر سر میهن نیست بلکه اختلاف بر سر دیدگاه‌های سیاسی است که با گفت‌وگوهای پیاپی قابل حل است و همه در حل این بحران به دور از تنش و اتهام‌زنی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بدنام کردن چهره‌های ملی  و پایان دادن به بحران اعتماد با بازیابی اعتماد مسئول‌اند و تحقق این هدف کاملا ممکن و عملی است.

وی افزود که دولتش کارهای بزرگی برای حل بحران‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی انجام داده و اخیرا نیز راه حلی برای بحران کنونی پیشنهاد کرده است که مبتنی بر اصل گفت‌وگو بوده که همه از آن حمایت کردند، برای همین با همه توان برای اجرای آن تلاش می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا