خبر اولسیاسی

سفیر ایران در بیروت: آماده ارسال سوخت رایگان بدون قید و شرط هستیم

سفیر ایران در لبنان از آمادگی کشورش برای ارسال سوخت لازم برای تولید برق به عنوان هدیه و بدون قید و شرط به محض تایید دولت لبنان خبر داد.


میدل ایست نیوز: مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان از آمادگی کشورش برای ارسال سوخت لازم برای تولید برق به عنوان هدیه و بدون قید و شرط به محض تایید دولت لبنان خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وی که امروز میزبان «علی حجازی»، دبیرکل «حزب سوسیالیست بعث عرب» بود، بر تمایل ایران برای حمایت همه جانبه از مردم لبنان و آمادگی برای ارسال سوخت بدون قید و شرط به محض پذیرش و اعزام هیات رسمی از سوی دولت لبنان به تهران برای هماهنگی مستقیم جهت اجرای این طرح تاکید کرد.

حجازی نیز ابتکارات ایران در حمایت از مردم لبنان که به آنها کمک می‌کند تا بر رنج خود فائق آیند از جمله موافقت با ارسال سوخت را بسیار ارزشمند دانست و از اینکه دولت لبنان به رغم رنج مردم این کشور در نتیجه قطع مکرر برق از پیشنهاد ایران استقبال نکرده است ابراز تاسف کرد.

پیش از این و در روز پنج‌شنبه سازمان برق لبنان اعلام کرده بود که سوخت مورد نیاز تولید برق به پایان رسیده و فعالیت نیروگاه الزهرانی که تنها نیروگاه در حال تولید برق در کشور است، جمعه به دلیل اتمام سوخت متوقف می شود که این مساله به قطع برق در سراسر لبنان منجر می شود.

سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز اخیرا گفته بود بود: آماده ایم سوخت ایران را رایگان برای نیروگاه های برق لبنان بیاوریم به شرط آنکه دولت لبنان با این موضوع موافقت کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه لبنان جرات سیاسی این اقدام را در نتیجه ترس از تحریم های امریکا ندارد.

پس از این اظهارات وزیر انرژی لبنان گفت که لبنان از هر کمکی استقبال می کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به ایران ارائه شود ایران هم با نگاه مثبتی که برای کمک به کشورهای دوست در منطقه از جمله لبنان آمادگی دارد تامین سوخت را با مقامات دولت لبنان گفت‌وگو کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا