سیاسی

آشوب هواداران مقتدی صدر در العماره + فیلم

همزمان با آشوب هوادار مقتدی صدر در بغداد و بصره، گزارش ها حاکی از ناآرامی های مشابه در شهر العماره، مرکز استان میسان است.

میدل ایست نیوز: همزمان با آشوب هوادار مقتدی صدر در بغداد و بصره، گزارش ها حاکی از ناآرامی های مشابه در شهر العماره، مرکز استان میسان است.

بر اساس تصاویر و فیلم های منتشرشده در رسانه هایی عراقی، گروهی از هواداران مقتدی صدر به خیابان های العماره ریخته و با آتش زدن لاستیک خودروها در پی بستن برخی خیابان ها برآمده اند.

همچنین برخی نیروهای سرایا السلام، شاخه نظامی جریان صدر، به ساختمان دادگاه مرکزی استان میسان حمله کرده اند.

ساعاتی پیش مقتدی صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهد کرد و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کند.

دفتر مقتدی صدر نیز با انتشار بیانیه ای از هواداران وی خواست به هیچ وجه در امور سیاسی دخالت نکرده و هیچ شعار یا سخنی را به نام جریان صدر به زبان نیاورند.

در پی صدور این بیانیه، منطقه خضراء عراق شاهد افزایش تنش و تحرکات آشوبگران هوادار مقتدی صدر و تشدید تدابیر امنیتی شده است.

به دنبال این تنش ها، ستاد عملیات مشترک عراق در بغداد منع آمد و شد اعمال کرده و نیروهای امنیتی برای اجرای آن وارد عمل شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا