سیاسی

واکنش ائتلاف ایاد علاوی به اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت سیاسی

ائتلاف الوطنیه با انتشار بیانیه ای ضمن هشدار درباره مخاطرات اوضاع سیاسی، خواستار گفت وگو بر پایه اصول ملی و شهروندی شد.

میدل ایست نیوز: در پی اعلام کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت سیاسی، ائتلاف الوطنیه با انتشار بیانیه ای ضمن هشدار درباره مخاطرات اوضاع سیاسی، خواستار گفت وگو بر پایه اصول ملی و شهروندی شد.

به گزارش «السومریه»، در بیانیه رسمی ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی با انتشار بیانیه‌ای رسمی درباره وضعیت پرمخاطره کشور و پیامدهای فاجعه‌بار آن بر ملت عراق هشدار داد.

در این بیانیه ضمن هشدار درباره افزایش سطح منازعات سیاسی و هرگونه دخالت خارجی در روند حوادث که «در اوج شکاف و عدم انعطاف است»، از همه طرف‌ها خواسته شده که منطق عقلانیت و آرامش و احساس مسئولیت ملی و انسانی را پیش بگیرند.

این بیانیه افزوده که هیچ راهی برای حل مشکلات عراق وجود ندارد جز گفت‌وگوی فراگیر ملی با حضور همه کنشگران سیاسی و اجتماعی و مردمی و مشاغل بر پایه اصول ملی و شهروندی و پذیرش یکدیگر و عدالت سیاسی و اجتماعی و کنار گذاشتن هرگونه سهمیه‌بندی و چیرگی‌خواهی و حذف.

ساعاتی پیش مقتدی صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهد کرد و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کند.

دفتر مقتدی صدر نیز با انتشار بیانیه ای از هواداران وی خواست به هیچ وجه در امور سیاسی دخالت نکرده و هیچ شعار یا سخنی را به نام جریان صدر به زبان نیاورند.

در پی صدور این بیانیه، منطقه خضراء عراق شاهد افزایش تنش و تحرکات آشوبگران هوادار مقتدی صدر و تشدید تدابیر امنیتی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا