اجتماعیخبر اولسیاسی

کناره گیری آیت الله سیدکاظم حائری از مقام مرجعیت + سند

آیت الله سیدکاظم حائری ضمن اعلام کناره گیری از مقام مرجعیت، تأکید کرد که هر کس که بدون شرایط لازم و با صرف انتساب به شهیدان صدر در پی تصدی رهبری برآید در واقع صدری نیست.

میدل ایست نیوز: آیت الله سیدکاظم حائری ضمن اعلام کناره گیری از مقام مرجعیت، تأکید کرد که هر کس که بدون شرایط لازم و با صرف انتساب به شهیدان صدر در پی تصدی رهبری برآید در واقع صدری نیست.

در بیانیه رسمی آیت الله سیدکاظم حائری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به علت ضعف قوای بدنی و عدم سلامتی جسمی ناشی از کهنسالی که مانع از پیگیری امور امت اسلامی می‌شود از جایگاه مرجعیت انصراف می‌دهد.

او تأکید کرد که بدین ترتیب همه وکالت و اجازه‌های شرعی صادره از جانب خود و دفاترش را ابطال می‌کند و هیچ‌گونه حقوق شرعی و وجوهات دریافت نخواهد کرد و وکلای سابق نیز حق دریافت اموال شرعی به نام وی را ندارند.

آیت الله حائری در بیانیه خود آیت الله خامنه‌ای را مناسب‌ترین فرد برای مرجعیت و رهبری امت دانسته است.

او در این بیانیه از مردم عراق خواسته که وحدت کلمه خود را حفظ کنند و راه را بر اجرای پروژه‌های استعماری و صهیونیستی برای ایجاد فتنه ببندند و برای پایان دادن به «اشغالگری خارجی به خصوص امریکایی» تلاش کنند.

وی همچنین افزود که فرزندان شهیدان صدر باید بدانند که علاقه به آن شهید کفایت نمی‌کند بلکه باید با عمل صالح و پیروی واقعی از آموزه‌های آنان باشد و صرف ادعا یا وابستگی کافی نیست.

در این بیانیه تأکید شده که هرکس به نام شهیدان صدر در پی تفرقه در میان شیعیان و ملت عراق باشد یا به نام آنان خود را متصدی رهبری سازد بدون آنکه از اجتهاد یا دیگر شرایط رهبری شرعی برخوردار باشد «در واقع صدری نیست هرچند مدعی آن باشد یا به آنان منتسب شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا