سیاسی

صدر: بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان مطلقاً و تحت هر بهانه‌ای ممنوع است

سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر گفت که بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان عراق مطلقا و تحت هر بهانه ای ممنوع است.

میدل ایست نیوز: صالح محمد العراقی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر گفت که بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان عراق مطلقا و تحت هر بهانه ای ممنوع است.

العراقی با انتشار بیانیه ای گفت که برخی دوستداران و از طریق راه های قانونی به دنبال بازگرداندن فراکسیون صدر به پارلمان هستند و اشاره کرد که نخستین نتیجه خروج فراکسیون صدر از پارلمان، بستن تمامی راه های توافق با چارچوب هماهنگی بود.

سخنگوی صدر تصریح کرد که در بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان احتمال هرچند ضعیفی در ایجاد توافق با چارچوب هماهنگی دارد که این توافق در نزد ما ممنوع است که در این صورت بازگشت فراکسیون صدر بار دیگر منجر به بن بست سیاسی می شود.

وی بیان کرد که برخی می گویند بازگشت فراکسیون صدر برای انحلال پارلمان و نه توافق با چارچوب هماهنگی است که در این خصوص باید بگویم اگر فراکسیون صدر بازگردد، راه حل برای همپیمانان کرد و اهل سنت ما نیز راضی کننده باشد که گمان نمی کنم اینگونه شود و اگر شود دلیلی برای بازگشت ما وجود ندارد بلکه به مجرد خروج آنها، پارلمان مشروعیت خود را از دست می دهد و به طور مستقیم منحل می شود.

وی با اشاره به اینکه می داند فشار بر همپیمانان بسیار است اما فداکاری برای پایان رنج ملت نیز امری پسندیده است، گفت که ملت و نه جریان صدر، مخالف آمدن چهره های گذشته و تشکیل مجدد دولتی فاسد است و اکنون توپ در زمین همپیمانان و نه در زمین فراکسیون صدر است.

العراقی گفت که رای نهایی درخصوص بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان این است که بازگشت فراکسیون کاملا و مطلقا و تحت هر بهانه ای ممنوع است.

وی اظهارداشت که از آنجا که فاسدان با دولت نه شرقی و نه غربی دارای اکثریت ملی مخالفند، ما نیز با دولت توافقی کاملا مخالفیم.

سخنگوی صدر ادامه داد که انحلال پارلمان بدون بازگشت فراکسیون صدر به ویژه با حضور همپیمانان در پارلمان و برخی افراد مستقلی که مسلط به امور هستند، امکان پذیر است.

وی از همپیمانان و نمایندگان مستقل خواست موضعی شجاعانه برای پایان بحران اتخاذ کنند که در آن صورت انحلال ارتباطی با جریان صدر ندارد بلکه طی تصمیمی ملی از سوی اهل سنت، شیعیان، کردها و نمایندگان مستقل انجام شده است تا رئیس جمهور و نخست وزیر در راس دولت پیشبرد امور و برای نظارت بر انتخابات زودهنگام یا با کمک سایر عراقی ها و کمک جامعه بین المللی باقی بمانند.

منبع
بغدادالیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا