اجتماعی

بیش‌ از 18 هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت که بیش از 18 هزار پاکستانی از طریق 2 مرز وارد ایران و سپس عازم کربلا شدند.

میدل ایست نیوز: جواد قنبری، سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون 18 هزار و 95 زائر پاکستانی از طریق 2 مرز میرجاوه و ریمدان وارد این استان و سپس عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شدند.

به گزارش ایرنا وی اظهارداشت: از این تعداد 9 هزار و 593 زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و 7 هزار و 226 زائر از طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شده‌اند که عمدتاً توسط اتوبوس عازم مشهد و قم شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اینک به همت دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی همه امکانات لازم برای رفاه حال زائران پاکستانی در استان فراهم شده، افزود: از ماه‌ها قبل برنامه ریزی‌ها برای ورود زائران اربعین از 2 مرز ریمدان و میرجاوه انجام گرفته بود و زیرساخت‌های لازم بویژه مرز ریمدان احداث شده است.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال مرز ریمدان در جنوب استان برای نخستین بار برای ورود زائران تعیین شده، خاطرنشان کرد: میزان ورودی زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه آخرین مرحله ورود پیش از شیوع بیماری کرونا حدود 80 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن وقوع سیل در این کشور است و در این حوزه نیز ما با عزیزانمان در کشور همسایه ابراز همدردی می‌کنیم.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا