خبر اولسیاسی

رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل: اگر حزب الله نبود، لبنان به توافق ابراهیم می‌پیوست

رئیس سارمان اطلاعات نظامی اسرائیل گفت که لبنان نیز مانند عراق، یمن و سوریه و سایر کشورهایی که از ایران حمایت مالی دریافت می کنند در تمامی عرصه‌های بین المللی در انتهای فهرست کشورها قرار دارد.

میدل ایست نیوز: «هارون حالیوا» رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل گفت که تشدید تنش در قسمت شمالی مسجد الاقصی به علت عدم دستیابی به توافق در مورد مرزهای دریایی است.

به گزارش «روسیا الیوم»، حالیوا در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم با اشاره به این که حرب الله سازمانی است که کشور لبنان را ربوده است، به نقل از«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل افزود: «من باور دارم که اگر حزب الله نبود لبنان به توافق ابراهیم می‌پیوست».

وی بیان کرد که من به حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گستردگی ارتش اسرائیل را یادآوری می‌کنم چرا که نصرالله بیشتر از هر کس دیگری از اطلاعات اسرائیل و آتش افروزی آن آگاه است و مطمئن هستم که نمی خواهد آن را آزمایش کند.

هارون حالیوا در ادامه افزود که من نیازی به ارسال پیام به لبنانی ها ندارم، لبنانی ها برق می خواهند اما قطع شده است، لبنانی ها شاهد فروپاشی واحد پولشان هستند، لبنان نیز مانند عراق، یمن و سوریه و سایر کشورهایی که از ایران حمایت مالی دریافت می کنند در تمامی شاخص های بین المللی در انتهای فهرست کشورها قرار دارند.

رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل گفت که برپایی سکوی استخراج گاز در مدیترانه با هدف تقویت اقتصاد لبنان، به نفع اسرائیل به شمار می رود چرا که مطمئن هستم ایران به ارسال صدها میلیون دلار و بیشتر به حزب الله ادامه خواهد داد و تقویت اقتصاد لبنان برای ایران در سایه بحران های بین المللی در زمینه آب و هوا و غذا منفعت دارد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا