خبر اولسیاسی

نصرالله: انسان از میزان کرامت، بخشش و حب عراقی‌ها به امام حسین (ع) شگفت زده می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به پیاده روی اربعین، آن را همچون یک معجزه دانست و گفت که انسان از میزان کرامت، بخشش و حب عراقی‌ها به امام حسین (ع) شگفت زده می‌شود.

میدل ایست نیوز: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در جمع عزاداران اربعین امام حسین (ع) در شهر بعلبک به سخنرانی پرداخت.

صدها هزار نفر از شیعیان لبنان امروز مسیر «دوار الجبلی» تا مقام سیده خوله بنت الحسین (علیها السلام) را راهپیمایی کرده و به عزاداری پرداختند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به پیاده‌روی میلیونی اربعین در عراق اشاره کرد و آن را مراسمی بی نظیر در تاریخ از خلقت حضرت آدم (ع) تاکنون از حیث گستردگی و جمعیت دانست و گفت که برگزاری چنین مراسمی همچون یک معجزه است و تمامی توطئه‌ها و اقدامات از جمله خودورهای بمب‌گذاری شده، نتوانست جلوی برگزاری چنین مراسمی را بگیرد.

او یکی از مصادیق تعبیر سخن حضرت زینب (س) را راهپیمایی اربعین در عراق دانست و گفت که بیش از بیست میلیون زائر یعنی بیش از بیست میلیون قلب عاشقی که برای امام حسین (ع) می‌تپد.

او مردم عراق را خطاب قرار داد و گفت که انسان از میزان کرامت و بخشش و حب آن‌ها به امام حسین (ع) شگفت زده می‌شود و آن‌ها کاملا و از همه طیف‌ها و گروهها در خدمت زوار بودند، اما رسانه‌های جهانی همه این‌ها را نادیده گرفتند.

سید حسن نصرالله در ادامه به بیانیه اخیر جنبش حماس درباره بازیابی روابط با دولت سوریه اشاره کرد و آن را موضع رو به جلو از سوی حماس دانست و تأکید کرد که سوریه همواره و پس از این پشتیبان حقیقی فلسطین، قدس و مردم فلسطین بوده و خواهد بود.

او در بخش دیگر سخنان خود به موضوع میدان گازی «کاریش» و دست‌اندازی اسرائیل به آب‌های سرزمینی لبنان پرداخت و گفت که مقاومت تنها راه بازیابی حقوق است و این هدف با التماس به دست نمی‌آید.

دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با تأکید بر لزوم یکپارچه شدن همه نیروهای مقاومت گفت که تنها امید لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها و سوری‌ها برای دست یابی به خاک و نفت و گاز و کرامتشان، مقاومت است.

او در خصوص ترسیم مرزهای دریایی گفت که لبنان در مقابل یک فرصت طلایی است تا با برداشت منابع خود در بستر دریا، بحران‌های اقتصادی، معیشتی و اصلی خود را از میان بردارد.

سید نصرالله افزود: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد، اما آن را به عقب انداختند.»

وی سپس تأکید کرد: «آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.»

او افزود: «من فکر می‌کنم که اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران اطلاعات کافی در مورد جدیت مقاومت دارند و با این موضوع شوخی نمی‌کنند اما اگر درگیری به تحمیل شود، آماده آن هستیم.»

سید حسن نصرالله در بخش پایانی سخنان خود به بحث تشکیل دولت جدید در لبنان پرداخت و گفت که برای جلوگیری از بروز هرج و مرج همگی باید کوتاه آمده و صادقانه برای تشکیل دولت در روزهای اندک پیش رو اقدام کنند.

او سپس بر لزوم انتخاب رئیس‌جمهور در موعد خود تأکید و از دعوت‌ها برای گفت و‌گو و توافق بر سر گزینه نهایی استقبال کرد و گفت که رئیس‌جمهور لبنان باید از بالاترین پایگاه مردمی برخوردار باشد تا نقش قانونی خود را به بهترین وجه بتواند انجام دهد.

سید حسن نصرالله همچنین به بحران این روزهای بانک‌های لبنانی و حملات مسلحانه تعدادی به بانک‌ها برای دریافت سپرده‌هایشان گفت که این معضل نباید از طریق امنیتی حل شود، بلکه باید کمیته‌ای برای یافتن راه‌حل واقعی تشکیل یابد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی به موضوع کمک سوختی ایران اشاره کرد و گفت: «برادرنمان در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان داده‌اند و هیأتی از وزارت انرژی به زودی به تهران خواهند رفت تا درباره پرونده کمک‌های ایران گفت‌و‌گو کنند.»

او در پایان تأکید کرد که سختی‌ها و دشواری‌ها هراندازه لبنان را احاطه کرده باشد، چاره‌ای جز پیروزی وجود ندارد و مردم منطقه باید اراده خود را تحمیل کنند.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا