سیاسی

وزیر امور خارجه اردن: در حال مذاکره برای معافیت از تحریم امریکا بابت فروش سوخت به لبنان هستیم

ایمن الصفدی گفت که تحریم‌های امریکا مانع اجرای توافق سه گانه برای تامین برق در لبنان است.

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با اشاره به این که تحریم‌های امریکا مانع اجرای توافق سه گانه در خصوص تامین برق در لبنان می‌شود، گفت که اردن با طرف امریکایی در خصوص این تحریم در حال مذاکره است.

به گزارش «الشرق»، الصفدی در مورد توقف توافق استخراج گاز از مصر و برق از اردن به لبنان گفت که این توافق متوقف نشده است.

وی در ادامه افزود که اردن مدت طولانی است که برای کمک به خروج بیروت از بحران پیش‌رو تلاش می‌کند.

الصفدی عنوان کرد، ما برای رسیدن به توافق تامین 100 مگاوات برق لبنان از سوریه تلاش کردیم، هر آنچه نیاز بود را انجام دادیم و قرارداد توافق سه گانه را نیز امضا کردیم ولی در حقیقت تحریم‌های امریکایی که مربوط به قانون قیصر است، مانع اجرای سریع توافق شد.

وی بیان کرد که  ما با امریکا در تماس هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که برق رسانی به لبنان جزء این تحریم ها نیست و آمریکا باید تضمین کند که برق رسانی به لبنان باعث تحریم اردن نشود.

وزیر امور خارجه اردن اظهار کرد که گفت‌وگوهای ما ادامه دارد و همچنین تلاش می‌شود بین لبنان و بانک جهانی توافق برقرار شود، همچنین منتظریم امریکایی‌ها و لبنانی‌ها توافق خود را عملی کنند تا بلافاصله برق لبنان را تامین کنیم.

الصفدی گفت که موضع پادشاه اردن مشخص است چرا که وی اعتقاد دارد باید از بحران لبنان جلوگیری کرد و هرکاری را انجام می‌دهد تا لبنان از این وضع خارج شود.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا