سیاسی

فرمانده نیرو هوایی مرکزی امریکا: نیروهای روسیه در سوریه پس از جنگ اوکراین تهاجمی‌تر شده‌اند

الکسوس گرینکویچ گفت که نیروهای روسیه پس از جنگ با اوکراین تهاجمی‌تر شده‌اند که کمی نگران کننده است.

میدل ایست نیوز: «الکسوس گرینکویچ» فرمانده نیرو هوایی مرکزی امریکا که بر نیروی هوایی این کشور در خاورمیانه نظارت دارد گفت: «نیروی هوایی و زمینی روسیه در سوریه پس از جنگ با اوکراین «تهاجمی‌تر» شده‌اند».

به گزارش «سی ان ان»، وی در کنفرانس هوانوردی، فضا و سایبری که در ایالت مریلند امریکا برگزار شد با اشاره به این که وجود روسیه در روسیه پس از جنگ با اوکراین تهاجمی‌تر شده است، عنوان کرد که نیروهای آمریکایی در حال تجربه «فشار فزاینده در هوا و زمین از سوی روس‌ها» هستند.

گرینگویچ تصریح کرد که تهاجمی شدن نیروهای روسیه کمی نگران کننده است زیرا نیروهای ما روی زمین هستند و هواپیماهای روسی بالای سر آنها پرواز می‌کنند در حالی که ما نیروها و خلبان‌هایی در نیروی هوایی امریکا داریم که هر روز در تماس نزدیک با روس‌ها هستند.

وی همچنین گفت که نیروهای ما آنها را رهگیری و اسکورت می‌کنند تا مطمئن شوند که نیروهای ما در حالی که به مبارزه با داعش ادامه می دهند در سوریه و عراق امنیتشان تامین می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی مرکزی امریکا با بیان این که فعالیت‌های تهاجمی روسیه به علت وجود برخی فرماندهان روسی در خاک سوریه است، اظهار کرد: «برخی از این افسران نظامی روسی در اوکراین شکست خورده‌اند و اکنون در سوریه هستند تا با جبران شکست قبلی، جایگاه خود را مجددا به دست آورند».

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا