خبر اولسیاسی

آغاز اجرای قوانین سختگیرانه برای حمل سلاح در اقلیم کردستان عراق

پلیس اقلیم کردستان عراق به منظور قانون‌مند کردن حمل سلاح در این منطقه ضوابط سختگیرانه‌ای را ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: پلیس اقلیم کردستان عراق به منظور قانون‌مند کردن حمل سلاح در این منطقه ضوابط سختگیرانه‌ای را ابلاغ کرد.

به گزارش «العربی الجدید» «کارزان امیر»، سخنگوی پلیس اقلیم کردستان، در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که 40 کمیته مشترک از وزارت داخله و پیشمرگه و آسایش در استان‌ها و مناطق اقلیم تشکیل شده تا آمار دقیقی از شمار سلاح و گلوله‌ها در خانه‌های ساکنان اقلیم کردستان تهیه کند.

او گفت که این سلاح در اختیار مالکان آنها می‌ماند اما آنان باید تعهدی امضا کنند که این سلاح را نه در خانه که در جایی امن نگه‌داری کنند و مطلقا آن را حمل نکنند و از آن استفاده نکنند و آن را به کسی واگذا نکنند و نفروشند.

سخنگوی پلیس اقلیم گفت که 8 مرکز ثبت اطلاعات در استان اربیل و 7 مرکز در دهوک و 11 مرکز در سلیمانیه و مراکز دیگری در مناطق دیگر اقلیم کردستان به این منظور راه‌اندازی شده است.

وی افزود که وزارت داخله اقلیم سامانه‌ای الکترونیکی برای ثبت اطلاعات راه‌اندازی کرد و از شهروندان اقلیم خواست که با این طرح همکاری کنند.

او همچنین از کسانی که سلاح متوسط و سنگین و انواع کلاشنیکوف و کُلت در اختیار دارند خواست که ظرف یک سال آینده را تحویل دهند و افزود که در مورد سلاح‌های سبُک پس از اتمام مهلت مذکور وزارت داخله برای سلاح‌های ثبت شده مجوز صادر می‌کند و پس از آن هر سلاحی که مجوز نداشته باشد ضبط و مالک آن به جرم قاچاق سلاح محاکمه می‌شود.

این تصمیم پس از آن انجام شده که تلفات ناشی از استفاده از سلاح به خصوص در مراسم و جشن‌ها در اقلیم کردستان عراق افزایش یافته است.

اقلیم کردستان در ژوئیه گذشته کارزاری برای برخورد با سلاح‌های غیر قانونی راه‌اندازی و فروشگاه‌های سلاح را تعطیل کرد.

بر اساس آمارهای رسانه‌های کردی در سال جاری میلادی در مناطق اقلیم کردستان عراق 32 مرد و 23 زن در تیراندازی سلاح توسط افراد غیر نظامی و امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا