سیاسی

بررسی پرونده ایران و انتقال سفارت انگلستان به بیت المقدس در دیدار تراس و لاپید

نخست وزیر انگلستان در دیدار با نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که در حال بررسی انتقال سفارت انگلستان در تل آویو به بیت المقدس اشغالی است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر انگلستان در دیدار با نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که در حال بررسی انتقال سفارت انگلستان در تل آویو به بیت المقدس اشغالی است.

بر اساس بیانیه رسمی دولت انگلستان، «لیز تراس»، نخست‌وزیر بریتانیا، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل، دیدار کرد.

در این دیدار فرصت‌های همکاری میان انگلستان و اسرائیل در بخش‌های امنیت و امنیت سایری و بازرگانی و فناوری بررسی شد و تراس از پیشرفت در اجرای توافق تجارت آزاد با اسرائیل ابراز رضایت کرد.

بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر انگلستان افزوده که وی به همتای اسرائیلی خود خبر داده که در حال «بازنگری درباره موقعیت جغرافیایی کنونی سفارت انگلستان در اسرائیل» است.

در این دیدار همچنین روند صلح در خاورمیانه و امنیت منطقه و لزوم «برنامه‌ریزی راهبردی طولانی‌مدت برای مقابله با تهدید ایران» بررسی شد.

تراس همچنین بر اهمیت ادامه یکپارچگی جامعه جهانی دربرابر حمله روسیه به اوکراین تأکید کرد.

از سوی دیگر، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل نیز اعلام کرد که تراس به لاپید گفته که در حال بررسی انتقال سفارت انگلستان در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس اشغالی است.

پیش از این دونالد ترامپ در اقدامی بحث‌برانگیز سفارت امریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرده بود.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل افزوده که لاپید در دیدار خود با تراس بر ضرورت خودداری از ارائه امتیازات بیشتر به ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرده و خواستار رسیدن به توافق طولانی‌تر و قاطع‌تر با ایران شده که «همه تهدیدهای ایران» را دربر بگیرد.

منبع
دولت انگلستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا