خبر اولسیاسی

همکاری در سازمان شانگهای و اوپک پلاس، محور رایزنی‌های پوتین و بن سلمان

رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان درباره مسائل دارای اهمیت مشترک از جمله همکاری در سازمان شانگهای و بازار نفت رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: کاخ کرملین از مکالمه تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره مسائل دارای اهمیت مشترک از جمله همکاری اقتصادی و بازار نفت خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، بنابر آنچه در بیانیه کاخ ریاست جمهوری روسیه آمده است، پوتین سالروز برپایی کشور عربستان سعودی را به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و مردم این کشور تبریک گفت.

دو طرف همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای در سایه تصمیم اخیر در نشست سمرقند مبنی بر اعطای عنوان شریک در گفت وگو به عربستان را بررسی کردند.

محمد بن سلمان به نقش فزاینده سازمان همکاری شانگهای در امور بین المللی اشاره کرد و گفت که عربستان برای مشارکت فعال در فعالیت های این سازمان آماده است.

محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین، هماهنگی روسیه و عربستان برای ثبات در بازارهای جهانی نفت را بررسی کردند.

دو طرف تلاش‌ها در چارچوب اوپک پلاس را قابل توجه ارزیابی و بر عزم خود برای تداوم پایبندی به توافقات صورت گرفته تاکید کردند.

بن سلمان به پوتین گفت که طی هفته انرژی روسیه که قرار است 12 الی 14 اکتبر برگزار شود، عربستان حضور بلندپایه‌ای خواهد داشت.

کاخ کرملین اعلام کرد که دو طرف نسبت به تحویل کسانی که از طرف عربستان در دونباس با میانجیگری ولیعهد عربستان اسیر شده بودند، ابراز خرسندی کردند.

طرفین همچنین بر روابط تجاری و اقتصادی که در حال پیشرفت است و افزایش مبادله تجاری و تقویت همکاری متقابل بین دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.

بن سلمان و پوتین بر سر تداوم روابط دوجانبه نیز توافق کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا