سیاسی

سوریه، عراق و فلسطین؛ محورهای گفت وگوی وزرای امور خارجه روسیه و اردن

سرگی لاوروف و ایمن الصفدی، درباره مسائل اساسی در خاورمیانه با تمرکز بر مشکلات حل منازعه فلسطین و اسرائیل و بحران سوریه علاوه بر تحولات اوضاع در عراق تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن طی نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره پرونده های خاورمیانه و روابط دوجانبه رایزنی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف درباره مسائل اساسی در خاورمیانه با تمرکز بر مشکلات حل منازعه فلسطین و اسرائیل و بحران سوریه علاوه بر تحولات اوضاع در عراق تبادل نظر کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است وزرای امور خارجه روسیه و اردن بر عزم خود برای تداوم هماهنگی مواضع برای حل منازعات و بحران هایی که بر ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی تاثیر می گذارد، براساس احترام به احکام اساسی قوانین بین المللی تاکید کردند.

در این دیدار بازرترین مسائل مرتبط با تداوم توسعه همکاری روسیه و اردن در جهات مختلف از جمله حفظ گفت وگوی سیاسی منظم در سطوح عالی و بالاتر بررسی شد.

خبرگزاری رسمی اردن نیز به نقل از وزارت امور خارجه این کشور نوشت که وزرای امور خارجه دو کشور، تلاش ها برای حل بحران اوکراین و بررسی پیامدهای آن و تحرکات انجام شده برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه و توقف پیامدهای فاجعه بار آن را بررسی کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه اردن آمده است، الصفدی و لاوروف درباره چالش های اردن در پی میزبانی از یک میلیون و 300 هزار شهروند سوریه، چالش قاچاق مواد مخدر و گام های لازم برای تثبیت ثبات در جنوب سوریه به ویژه مصوبه 2642 شورای امنیت مرتبط با ارسال کمک به سوریه از طریق مرزها رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه اردن در این دیدار بر اهمیت احیای تلاش ها با هدف دستیبای به راه حل سیاسی بحران سوریه که یکپارچگی، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را حفظ کند و پاسخگوی آرمان های ملت سوریه باشد، تاکید کرد.

دو طرف درباره تحولات مرتبط با قضیه فلسطین و تلاش ها برای بازگشت به مذاکرات جدی و موثر برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل ایجاد دو کشور نیز گفت وگو کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا