اجتماعیسیاسی

عملیات امنیتی ترکیه و پاکستان در قطر برای جام جهانی

ترکیه و پاکستان آمادگی خود را برای تامین امنیت مسافرین توسط پلیس‌های شورش و پلیس‌های عملیات ویژه آماده می‌کنند.

میدل ایست نیوز: یک منبع در وزارت کشور ترکیه از اعزام بیش از 3 هزار پلیس ضد شورش از آنکارا به قطر برای تامین امنیت ورزشگاه‌ها و هتل‌ها در طول میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال خبر داد.

به گزارش «الحره»، قطر با جمعیتی کم‌تر از 3 میلیون نفر که 380 هزار نفر آنها شهروند خود قطر هستند با مشکل کمبود منابع انسانی برای جام جهانی مواجه است.

در پی کمبود نیرو، قطر از ترکیه که هم‌پیمان منطقه‌ای اوست برای تامین امنیت جام جهانی کمک خواسته چرا که پیش بینی شده 1.2 میلیون مسافر به قطر بیایند که این تعداد برای یک کشور کوچک و ثروتمند خلیجی، رقم بی‌سابقه‌ای است.

بر اساس این قرارداد بین قطر و ترکیه که در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد، آنکارا 3 هزار پلیس ضد شورش، 100 نیروی پلیس عملیات ویژه، 50 متخصص بمب، 80 سگ پلیس و سگ هایی که برای کنترل شورش آموزش دیده اند، اعزام خواهد کرد.

این منبع ترکیه‌ای عنوان کرد که در طول جام جهانی، نیروهای پلیس ترکیه که به صورت موقت در قطر خدمت می‌کنند فقط از فرمانده ترک خود دستور می‌گیرند و طرف قطری مجاز به دستور مستقیم به پلیس‌های ترکیه نیست ولی تمام هزینه‌های این نیروها برعهده قطر است.

بر اساس توافق‌نامه بین قطر و ترکیه، فرماندهان ارشد برای فرماندهی نیروهای پلیس، تعدادی را برای هماهنگی و یک نیرو برای هماهنگی عمومی فرستاد.

پیش از این پارلمان پاکستان نیز از اعزام نیروهای امنیتی خود به جام جهانی خبر داده بود ولی هنوز تعداد افراد شرکت کننده پاکستانی در این مورد مشخص نیست.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا