اقتصادیخبر اول

کاهش صادرات نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته

میانگین صادرات روزانه نفت عراق به امریکا از 343 هزار بشکه در روز در دو هفته گذشته به 120 هزار بشکه در روز طی هفته گذشته کاهش یافت.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی اعلام کرد که میانگین صادرات روزانه نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته به 120 هزار بشکه رسید.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 6 میلیون و 65 هزار بشکه در روز از 9 کشور نفت وارد کرده است.

امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 120 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده کاهش واردات نفتی امریکا از عراق نسبت به دو هفته گذشته است که 343 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.868 میلیون بشکه در روز، مکزیک 855 هزار بشکه در روز، عربستان 489 هزار بشکه و اکوادور 319 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 212 هزار بشکه در روز از کلمبیا نفت خام وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه، ترینیداد و توباگو و نیجریه نفت خام وارد نکرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد و در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا