سیاسی

تجمع مجدد در اقلیم کردستان در حمایت از اعتراضات ایران + تصاویر

شماری از فعالان مدنی در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در اعتراض به جان باختن مهسا امینی و در حمایت از اعتراضات در ایران تجمع کردند.

میدل ایست نیوز: چندین تن از فعالان مدنی در سلیمانیه عراق، در اعتراض به آنچه تعرض مکرر علیه شهروندان کرد در ایران مدعی شدند، تجمع کردند.

به گزارش شفق نیوز، هوراس محمد، فعال مدنی اقلیم کردستان طی کنفرانسی مطبوعاتی ادعا کرد: آنچه اکنون در ایران علیه شهروندان کرد رخ می دهد، نقض آشکار حقوق بشر و تعرض واضح به آزادی ها و عقاید بشری به بهانه های واهی ای است که ارتباطی با انسانیت ندارد.

وی از همه خواست در کنار برادران خود در ایران که در معرض سرکوب، شکنجه و بازداشت قرار دارند، بایستند و اشاره کرد که سرکوب آزادی ها، نبود راه های برای تامین معیشت و زندگی کریمانه، کشتار کولبران همه از دلایلی است که شهروندان کرد را به تظاهرات وا می دارد اما مقامات ایران در تلاش برای بدجلوه دادن این تظاهرات با اتهامات مختلف هستند.

محمد همچنین مدعی شد که دستگاه های امنیتی ایران به بهانه انضباط اخلاقی به زنان تعرض می کنند و ما می گوییم که مردان و زنان مساوی هستند و هر کدام وظایفی انسانی دارند.

وی بیان کرد که تظاهرات کنندگان اینجا در سلیمانیه در کنار برادران کرد خود در سراسر کردستان علیه سرکوب و تعرضی که در ایران در معرض آن قرار دارند، می ایستند.

این فعال مدنی خواستار آزادی بازداشت شدگان در اسرع وقت و پایان خشونت علیه کردها شد.

پیش از این و در 24 سپتامبر نیز شماری از فعالان مدنی در اقلیم کردستان عراق در اعتراض به جان باختن مهسا امینی در ایران در برابر مقر سازمان ملل در اربیل تجمع کرده بودند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا