خبر اولسیاسی

واکنش وزیر خارجه عراق به جان باختن مهسا امینی و اعتراضات ایران: یک مساله‌ داخلی است

فؤاد حسین درباره موضع عراق درباره جان باختن مهسا امینی و اعتراضات در ایران گفت که این مساله ای داخلی است اما بسیار از جان باختن او متاثر شده است.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق اعلام کرد که عراق به نقش خود به عنوان میانجیگر برای نزدیکی رابطه بین عربستان و ایران ادامه می دهد.

به گزارش روداوو، وزیر خارجه عراق در گفت وگو با این شبکه خبری گفت که عراق به انتقال پیام بین امریکا و ایران درخصوص پرونده و توافق هسته ای نیز ادامه می دهد.

وی افزود که دو طرف در حقیقت به توافق دست یافته اند اما یک موضوع به توافق ملحق شده که دو طرف آن را بررسی می کنند نه ایران و گروه 5+1.

حسین در پاسخ به سوالی درباره موعد دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان گفت: پیشتر گفتم که مذاکرات ادامه دارد، دو طرف تاکنون 5 نشست رسمی برگزار کردند اما اولا در سطح اطلاعاتی بوده و ثانیا جزئیات نشست ها رسما اعلام نمی شود، بگذارید ببینیم چه رخ می دهد، ما نیز با دو طرف در ارتباط هستیم.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به پرسشی درباره تاثیرگذاری پرونده توافق هسته ای و تعامل ایران با امریکا و اروپا بر مذاکرات و رابطه ایران با عربستان اظهارداشت: نمی خواهم وارد این موضوع شوم، اما همه امور قطعا با یکدیگر ارتباط دارند، یعنی رابطه بین عربستان و ایران و رابطه بین امریکا و ایران از یکدیگر تاثیر می پذیرند اما آیا این تاثیر مستقیم و واضح است؟ نه زیرا عربستان سیاست خاص خود را دارد و ایران نیز این چنین است و هر کدام بنابر منافع خود حرکت می کند و ما با همه طرف ها، ناظر مذاکرات وین هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که همچنان عراق به انتقال پیام از امریکا به ایران ادامه می دهد و در این راستا در نیویورک با دو طرف دیدار کرده است.

روداوو از وزیر خارجه عراق درباره اوضاع کنونی ایران و اعتراضات در پی جان باختن ژینا (مهسا) امینی در ایران و موضع عراق پرسید که او پاسخ داد: آنچه در ایران رخ می دهد، مساله داخلی است و ما در وزارت خارجه عراق و به عنوان وزیر خارجه عراق به این مساله به عنوان مساله ای داخلی می نگریم اما بسیار از جان باختن آن بانو به آن شیوه متاثر شدیم.

وی درخصوص اوضاع داخلی عراق و اخباری که درباره نشست نچیروان بارزانی، هادی العامری و محمد الحلبوسی در الحنانه با مقتدی صدر گفت که چیزی در این خصوص نشنیده است.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا