خبر اولسیاسی

وزیر انرژی لبنان: سوخت رایگان ایران ظرف چند روز یا هفته به لبنان می‌رسد

ولید فیاض احتمال داد که نفت ایران ظرف چند روز یا هفته به لبنان برسد زیرا ایران می خواهد به سرعت در این زمینه به لبنان کمک کند و لبنان نیز به شدت به تامین برق برای شهروندان نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان گفت که سوخت رایگان ایران ظرف چند روز یا هفته به لبنان می رسد و مساله ویژگی های آن در دست بررسی است.

به گزارش العربی الجدید، اظهارات فیاض در حالی است که ایران تاکید می کند برنامه ای برای ارسال سوخت و فرآورده های نفتی رایگان به لبنان ندارد اما لبنان اعلام می کند که همکاری با ایران در این زمینه برای جلوگیری از تحریم های امریکا در چارچوب هدیه خواهد بود.

وی در دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان از نتایج مثبت سفر هیئت فنی به ایران گفت و تصریح کرد که ایران به ارسال سوخت رایگان به لبنان پایبند است و سوخت ایران به همراه سوخت عراق می تواند ساعات دسترسی به برق را به 8 الی 10 ساعت در روز افزایش دهد.

وی تاکید کرد که اکنون با طرف ایرانی بر سر مساله ویژگی ها و تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه های لبنان مذاکره می کنیم.

فیاض احتمال داد که نفت ایران ظرف چند روز یا هفته به لبنان برسد زیرا ایران می خواهد به سرعت در این زمینه به لبنان کمک کند و لبنان نیز به شدت به تامین برق برای شهروندان نیاز دارد.

پیش از این خبرگزاری وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که ایران هیچ برنامه‌ای برای واگذاری سوخت رایگان به لبنان ندارد.

خبرگزاری «نور نیوز» با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر لبنان درباره اینکه «سوخت اهدایی از ایران یک هدیه رایگان نامشروط است»، به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که این خبر کذب است.

این خبرگزاری نوشت که «این خبر کذب بوده و ایران هیچ برنامه‌ای برای واگذاری سوخت و فرآورده‌های نفتی رایگان به لبنان در دستور کار خود ندارد».

همچنین بخوانید

اصرار لبنان و انکار ایران/ ادامه اظهارات ضد و نقیض درباره سوخت ارسالی ایران به لبنان – میدل ایست نیوز (mdeast.news)

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا