خبر اولسیاسی

تاکید ائتلاف السیاده بر پایبندی خود به ماندن الحلبوسی در منصب ریاست پارلمان عراق

ائتلاف پارلمانی السیاده در عراق بر ماندن محمد الحلبوسی در منصب ریاست پارلمان عراق تاکید کرد و از او خواست به فعالیت خود ادامه دهد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف پارلمانی السیادة در عراق بر پایبندی خود به ماندن محمد الحلبوسی، در منصب ریاست پارلمان عراق تاکید کرد و خواستار آشتی ملی فراگیر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، ائتلاف السیاده در بیانیه ای اعلام کرد: در زمانی که قاطعانه تلاش می کنیم مانع از هرگونه درگیری یا تنشی شویم که به آرامش جامعه آسیب می زند و ملت و نهادهای حکومت را در معرض خطر قرار می دهد، مجددا بر اهتمام خود به گفت وگوی ملی صادقانه و جدی که بن بست سیاسی را به پایان برساند و افق های جدیدی از فعالیت سیاسی را بگشاید، تاکید می کنیم.

این ائتلاف در بیانیه اش افزود: بر تداوم تلاش هایمان با همه نیروهای مخلص برای آشتی ملی فراگیر تاکید می کنیم و به زودی با ترجیح دادن منافع عالی کشور و حقوق و آرمان شهروندان، گام هایی برای دستیابی به راهکاری که نیروهای ملی را جمع کند و مورد قبول همگان باشد، اتخاذ خواهیم کرد.

بیانیه مذکور افزود: ما در ائتلاف السیاده بر پایبندی خود به ماندن محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق تاکید می کنیم و به نمایندگی از عزیزان و طرفداران خود، از همه نیروهای سیاسی و نمایندگان مستقل می خواهیم با استعفای وی مخالفت کنند.

ائتلاف السیاده از محمد الحلبوسی خواست به مسیر خود که بازسازی و رهبری سیاسی حکیمانه را به همراه دارد و کشور را از چندین بلا دور نگه داشته است، ادامه دهد.

پیش از این محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، از منصب خود استعفا داد و در جلسه پارلمان که امروز قرار است برگزار شود، درباره استعفای او رای گیری خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا