خبر اولسیاسی

الحلبوسی: پیمان سه جانبه صدر و دموکرات و السیاده با استعفای نمایندگان جریان صدر از هم پاشید

رئیس مجلس عراق با اعلام آغاز مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید عراق، تأکید کرد که پیمان سه جانبه جریان صدر و حزب دموکرات و ائتلاف السیاده با استعفای نمایندگان جریان صدر از هم پاشید.

میدل ایست نیوز: رئیس مجلس عراق با اعلام آغاز مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید عراق، تأکید کرد که درباره نامزد چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری ملاحظه ای وجود ندارد.

به گزارش «الفرات نیوز»، «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید عراق از چند روز پیش آغاز شده است.

الحلبوسی گفت که درباره «محمد شیاع السودانی»، نامزد چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه برای نخست‌وزیری ملاحظه‌ای وجود ندارد و ملاحظه‌ای اگر باشد درباره نحوه انتخاب نامزد نخست‌وزیری است «زیرا السودانی نامزد گروه‌های سیاسی شیعه است و دیگر گروه‌ها حق پذیرش یا رد وی را دارند».

او گفت که مجلس محل مناسب بحث درباره اختلافات سیاسی است و لازم بود که مجلس زودتر فعالیت خود را از سر بگیرد.

رئیس ائتلاف السیاده افزود که پیمان سه جانبه جریان صدر و حزب دموکرات و ائتلاف السیاده با استعفای نمایندگان جریان صدر از هم پاشید «هرچند روابط دوستانه برقرار است» و تأکید کرد که هیچ کس در عراق نمی‌تواند جریان صدر را نادیده بگیرد.

او همچنین گفت که در ابتکار عملی برای حل بحران سیاسی در عراق پیشنهاد توافق بر میثاقی با عنوان «سند بغداد» را مطرح کرده است، هرچند توضیح بیشتری درباره این سند نداد.

الحلبوسی همچنین تأکید کرد که ثبات عراق در اولویت دولت کنونی امریکا نیست و حمایت امریکا از عراق در مرحله اخیر بیشتر رسانه‌ای و نه واقعی بوده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا