خبر اولسیاسی

توصیه‌های الکاظمی در آستانه تجمع امروز بغداد

در آستانه تظاهراتی که قرار است در سالروز تظاهرات اکتبر 2019 در بغداد برگزار شود، نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر حق قانونی تظاهرات، بر ضرورت حفاظت از اموال عمومی و خصوصی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: در آستانه تجمعی که قرار است در سالروز تظاهرات اکتبر 2019 در بغداد برگزار شود، نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر حق قانونی تظاهرات، بر ضرورت حفاظت از اموال عمومی و خصوصی تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در ساعات پایانی شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی است و از همه تظاهرات‌کنندگان خواست که با نیروهای امنیتی در حفاظت از نهادهای حکومتی و اموال عمومی و خصوصی همکاری کنند.

وی بار دیگر بر دستوراتی که سابقا در این باره صادر شده و مسئولیت نیروهای امنیتی در حفاظت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و منع هرگونه استفاده از گلوله و دیگر رفتارهای غیر قانونی تأکید کرد.

الکاظمی همچنین از رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست که از پخش شایعات و دامن زدن به اخبار بی اساس که هدف از آن ایجاد وحشت و آشوب است خودداری کنند.

این در حالی است که قرار است امروز در میدان التحریر بغداد تظاهراتی در سالروز تظاهرات اول اکتبر 2019 که به استعفای دولت عادل عبدالمهدی انجامید برگزار شود.

بغداد و دیگر مراکز استان‌های عراق به این مناسبت شاهد تدابیر شدید امنیتی است.

در این راستا، ستاد عملیات بغداد در ساعات پایانی شب گذشته اعلام کرد که وضعیت امنیتی در پایتخت کاملا با ثبات و تحت کنترل است و هیچ محدودیت ترافیکی ایجاد نشده است.

این ستاد با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشرشده درباره حضور گروه‌های مسلح در برخی مناطق بغداد را بی اساس دانست.

سرلشکر عبدالامیر الشمری، جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق نیز تأکید کرد که نیروهای امنیتی عراق در وضعیت آماده‌باش فوق‌العاده قرار گرفته‌اند.

او گفت که با معترضان به صورت حرفه‌ای و بدون هرگونه حمل سلاح تعامل خواهد شد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا