سیاسی

ابراز نگرانی روسیه از عدم تمدید آتش بس در یمن

سفارت روسیه در یمن نسبت به عدم تمدید آتش‌بس در یمن ابراز نگرانی کرد و از همه طرف‌ها خواست که برای آتش‌بس تلاش کنند.

میدل ایست نیوز: سفارت روسیه در یمن نسبت به عدم تمدید آتش‌بس در یمن ابراز نگرانی کرد و از همه طرف‌ها خواست که برای آتش‌بس تلاش کنند.

به گزارش «روسیا الیوم»، سفارت روسیه در یمن با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت نسبت به نبود ضمانت‌هایی درباره تمدید آتش‌بس در یمن ابراز نگرانی می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که مذاکرات خود با نماینده سازمان ملل برای رسیدن به توافق در این باره را افزایش دهند.

این بیانیه افزوده که مسکو از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در این باره کاملا حمایت می‌کند و تمدید آتش‌بس را به نفع طرف‌های یمنی و امنیت سراسر منطقه می‌داند.

در این بیانیه تأکید شده که بحران یمن هیچ راه حل نظامی ندارد و باید طرف‌های یمنی از راه مذاکره و گفت‌وگو به حل و فصل سیاسی فراگیر در این کشور برسند.

پیش از این مهدی المشاط در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن تأکید کرده بود که تأمین حقوق همه کارکنان دولتی و بازنشستگان از مطالبات اصلی مردم یمن است و گفته بود که اگر این موضوع تحقق پیدا نکند تمدید آتش‌بس قابل قبول نیست.

روز چهارشنبه گذشته «هانس گروندبرگ»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سفر به صنعا با مقامات انصارالله دیدار کرد.

این سفر بدون اعلام نتایج مشخصی پایان یافت.

آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از 2 آوریل به مدت 2 ماه برقرار شد و پس از 2 بار نیز تمدید شد و امروز (یکشبه، دوم اکتبر) به پایان می رسد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا