اقتصادی

اوپک پلاس کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید را بررسی می‌کند

نمایندگان کشورهای عضو اوپک پلاس خبر دادند که در جلسه روز چهارشنبه اعضا که به صورت حضوری در وین برگزار خواهد شد موضوع کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت بررسی می‌شود.

میدل ایست نیوز: نمایندگان کشورهای عضو اوپک پلاس خبر دادند که در جلسه روز چهارشنبه اعضا که به صورت حضوری در وین برگزار خواهد شد موضوع کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت بررسی می‌شود.

به گزارش «بلومبرگ»، تصمیم‌گیری درباره کاهشی به این مقدار که بیش از پیش‌بینی‌های سابق است نشان‌دهنده نگرانی از کندی رشد اقتصاد جهانی به علت سیاست‌های پولی سختگیرانه بانک‌های مرکزی جهان و تأثیر قدرتمند دلار بر قیمت‌هاست.

این نمایندگان که نخواسته‌اند نامشان فاش شود تأکید کرده‌اند که تصمیم نهایی در این باره در جلسه وزرای نفت کشورهای عضو انجام می‌شود.

این در حالی است که با حمله روسیه به اوکراین قیمت هر بشکه نفت به بیش از 125 دلار افزایش یافت اما اکنون به حدود 85 دلار رسیده که بر درآمدهای نفتی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت از جمله عربستان و امارات و عراق و روسیه تأثیر گذاشته است.

قرار است 23 کشور عضو اوپک پلاس روز چهارشنبه در سطح وزرای نفت در وین تشکیل جلسه دهند. این اولین جلسه حضور وزرای نفت اوپک بعد از شیوع کووید ـ 19 است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا