خبر اولسیاسی

بازداشت حدود 9 هزار کودک فلسطینی از زمان انتفاضه قدس

اسرائیل از انتفاضه قدس در اکتبر سال 2015 تا به امروز نزدیک به 9 هزار کودک فلسطینی را در شهر قدس بازداشت کرده است.

میدل ایست نیوز: عبدالناصر فروانه، کارشناس امور اسرای فلسطینی تاکید کرد که خطرناک ترین مسئله در جریان انتفاضه قدس که سال 2015 شعله ور شد، تشدید حملات و جنایات اسرائیلی ها علیه کودکان به ویژه در شهر قدس، افزایش موارد تیراندازی به سمت آنان از فاصله نزدیک، بازداشت گسترده کودکان و تشدید تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه آنان بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فروانه در گزارشی در این باره تصریح کرد که اسرائیل از انتفاضه قدس در اکتبر سال 2015 تا به امروز نزدیک به 9 هزار کودک فلسطینی را در شهر قدس بازداشت کرده که مجموع 20 درصد از مجموع بازداشت ها در اراضی اشغالی را تشکیل می دهند.

بر پایه این گزارش، حدود 700 نفر از این کودکان از ابتدای سال جاری بازداشت شده اند.

عبدالناصر فروانه عنوان کرد که این اقدامات نقض صریح عرف و قوانین بین الملل است.

فروانه تاکید کرد که حادثه بازداشت احمد مناصره، کودک فلسطینی، به وضوح اوج تعامل وحشیانه و تجاوزکارانه اسرائیل با کودکان فلسطینی را به نمایش گذاشت و نشان داد که کودکان فلسطینی در زندان ها تحت فشار و شکنجه بدنی و روحی هستند.

وی تاکید کرد که اسرائیل همچنین با شدت بیشتری سیاست حبس خانگی کودکان فلسطینی به ویژه در قدس را در پیش گرفته و صدها خانه را به زندانی برای کودکان تبدیل کرده که این مسئله اثرات منفی زیادی به دنبال داشته و مشکلات اجتماعی زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

این تحلیلگر فلسطینی نسبت به خطرات افزایش بازداشت کودکان فلسطینی و پیامدهای ناگوار آن به ویژه در رابطه با آینده آنان هشدار داد.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا