خبر اولسیاسی

بررسی تعرضات مکرر به اراضی عراق در دیدار الکاظمی و مسعود بارزانی

نخست وزیر عراق و رئیس حزب دموکرات درباره چالش های امنیتی مختلف و اهمیت تداوم هماهنگی مشترک بغداد و اربیل و شماری از پرونده ها و در راس آن مبارزه با تروریسم و تعرضات مکرر به اراضی عراق رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان سفر به اربیل با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

بنابر آنچه در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است، دو طرف درباره اوضاع سیاسی کشور رایزنی و به اهمیت گفت وگوی ملی بین همه نیروهای سیاسی برای خروج از بن بست سیاسی که بر اوضاع عمومی تاثیر می گذارد و ضمن مانع تراشی برای ارائه خدمات به شهروندان، ثبات را تهدید می کند، تاکید کردند.

در این نشست بر نقش فعالیت های سیاسی و اجتماعی در تسهیل تفاهم و کاهش سطح تنش و دور بودن از تحریک و اهمیت روی آوردن به گفتمان ملی مسئولانه برای عراق دموکراتیک فدرال که قانون اساسی و قانون اولولیت داشته باشد، تاکید شد.

الکاظمی و بارزانی درباره چالش های امنیتی مختلف و اهمیت تداوم هماهنگی مشترک بغداد و اربیل برای بررسی شماری از پرونده ها و در راس آن مبارزه با تروریسم، تعرضات مکرر به اراضی عراق و اینکه خاک عراق نباید مکانی برای حمله و تهدید کشورهای همجوار باشد، رایزنی کردند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا