خبر اولسیاسی

افزایش حضور نیروهای نظامی و امنیتی در ناصریه پس از یک شب ناآرام

در پی یک شب ناآرام در ناصریه، استاندار ذی‌قار از افزایش حضور نیروهای نظامی و امنیتی در این شهر خبر داد.

میدل ایست نیوز: در پی یک شب ناآرام در ناصریه، استاندار ذی‌قار از افزایش حضور نیروهای نظامی و امنیتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «محمد هادی الغزی»، استاندار ذی‌قار، اعلام کرد که در پی حوادث شب گذشته در ناصریه، نشستی اضطراری با حضور ژنرال عبدالامیر الشمری، جانشین فرمانده ستاد مشترک، و سرلشکر قاسم المحمدی، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق برای بررسی وضعیت امنیتی استان در ناصریه برگزار شد.

او گفت که در این جلسه توافق شد که نیروهای امنیتی بیشتری برای تثبیت امنیت و تعقیب خرابکاران و جلوگیری از هر تلاشی برای برهم زدن امنیت استان اعزام شوند.

الغزی افزود که 30 عنصر مخرب در پی اغتشاشات شب گذشته دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند و تأکید کرد که 20 حکم بازداشت دیگر هم امروز اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد که دستگاه‌های امنیتی و استانداری ذی‌قار مصمم به اعمال قانون و تحقق امنیت در همه شهرهای این استان هستند.

شب گذشته، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای توضیح داد که نیروهای امنیتی تلاش گسترده ای برای تامین امنیت تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز که حقوق مشروع خود را مطالبه می کنند، دارند، اما برخی عناصر مخرب و قانون شکن در میان تظاهرات کنندگان نفوذ کرده و موجب ناآرامی در ذی قار شدند.

در این بیانیه آمده است که عناصر گمراه اقدام به آتش زدن کانکس های ساختمان استانداری و تخریب و آتش زدن اموال عمومی کردند که این امر غیر قابل قبول و به موجب قانون، قابل پیگیری و پیگرد است.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از همه تظاهرات کنندگان خواست، مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند و اجازه ندهند افراد نفوذی در میان آنها نفوذ کرده و همکاری کاملی با نیروهای امنیتی داشته باشند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا