سیاسی

شب ناآرام ذی قار در پی اقدامات خلاف قانون عناصر نفوذی

برخی عناصر قانون شکن در میان تظاهرات کنندگان در ذی قار نفوذ و اقدام به آتش زدن کانکس های ساختمان استانداری و تخریب و آتش زدن اموال عمومی کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

میدل ایست نیوز: استان ذی قار در مرکز عراق شب گذشته مجددا شاهد تظاهرات اعتراضی و ناآرامی هایی بود.

به گزارش روسیا الیوم، ده ها تن از معترضان در استان ذی قار با نیروهای امنیتی درگیری شدند و برخی از مقرها به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی عراق نیز برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گلوله جنگی استفاده کردند.

مقامات محلی در ذی قار پس از این ناآرامی ها، ممنوعیت آمد و شد در استان اعلام کردند.

پس از این درگیری ها، محمد هادی، استاندار ذی قار، نشستی با مدیر امنیت ملی و فرمانده ستاد عملیات سومر برگزار کرد که دو طرف در آن به بررسی وضعیت امنیتی استان برای متوقف کردن آشوب گروه های غیر منضبط پرداختند.

در این نشست دستوراتی از جمله ممنوعیت آمد و شد و بازداشت لیدر این ناآرامی ها، برخورد مسالمت آمیز با تظاهرات کنندگان و عدم استفاده از گلوله جنگی و بازداشت افراد متعرض به نیروهای امنیتی صادر شد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای توضیح داد که نیروهای امنیتی تلاش گسترده ای برای تامین امنیت تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز که حقوق مشروع خود را مطالبه می کنند، دارند، اما برخی عناصر مخرب و قانون شکن در میان تظاهرات کنندگان نفوذ کرده و موجب ناآرامی در ذی قار شدند.

در این بیانیه آمده است که عناصر گمراه اقدام به آتش زدن کانکس های ساختمان استانداری و تخریب و آتش زدن اموال عمومی کردند که این امر غیر قابل قبول و به موجب قانون، قابل پیگیری و پیگرد است.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از همه تظاهرات کنندگان خواست، مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند و اجازه ندهند افراد نفوذی در میان آنها نفوذ کرده و همکاری کاملی با نیروهای امنیتی داشته باشند.

در پی این حوادث دفتر رسانه ای استاندار ذی قار اعلام کرد که امروز سه شنبه تعطیل نیست و همه ادارات استان به فعالیت رسمی خود ادامه می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا