خبر اولسیاسی

تحریم های جدید امریکا علیه ایران در پی اعتراضات اخیر در این کشور

رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که کشورش تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ایرانی در پی اعتراضات اخیر در ایران اعمال خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با انتشار بیانیه ای از اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران به بهانه های حقوق بشری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد کرد.

بایدن در این ارتباط مدعی شده که این تحریم‌ها علیه کسانی خواهد بود که واشنگتن آنها را در خشونت علیه معترضان دخیل می‌داند.

جو بایدن در بیانیه‌ای که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، ادعا کرد: «به شدت نگران گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در ایران، از جمله دانشجویان و زنان، که خواهان حقوق برابر و کرامت انسانی اولیه هستند، هستم.»

به ادعای رئیس جمهور امریکا، واشنگتن به پاسخگویی مقامات ایرانی و حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه خواهد داد.

در این ارتباط بایدن مدعی شد «واشنگتن دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به پلت‌فرم‌ها و سرویس‌های امن، خارج از کشور آسان‌تر می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده همچنین مقامات و نهادهای ایرانی مانند پلیس اخلاقی را که مسئول این امر هستند، مسئول می‌داند.»

منبع
خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا