خبر اولسیاسی

پلاسخرت: همه گروه های سیاسی عراقی در عمل به وظیفه سیاسی خود شکست خوردند

نماینده سازمان ملل در عراق گفت: تا کنون همه گروه های سیاسی عراق در عمل به وظیفه سیاسی خود شکست خورده اند و ما به همه آنها پیام داده ایم که برای منافع کشورشان لازم است که از اختلافاتشان بگذرند.

میدل ایست نیوز: جنین هنیس پلاسخرت، نماینده سازمان ملل در عراق در گزارش خود به شورای امنیت گفت که لازم است همه گروه های سیاسی عراقی در یک گفت وگوی ملی شرکت کنند.

به گزارش واع، وی تاکید کرد، تا کنون همه گروه های سیاسی عراق در عمل به وظیفه سیاسی خود شکست خورده اند و ما به همه آنها پیام داده ایم که برای منافع کشورشان لازم است که از اختلافاتشان بگذرند.

نماینده سازمان ملل در امور عراق در ادامه گزارش خود تاکید کرد که اختلافات سیاسی در عراق بر شهروندان عادی عراقی تاثیرات سوء گذاشته چرا که آنها نتوانسته اند اختلافاتشان را از افکار عمومی دور نگه دارند و اجازه ندهند بر زندگی روزمره آنها تاثیر بگذارد.

وی تاکید کرد، هیچ چیز خشونت را توجیه نمی کند و گفت وگو تنها راه چاره است.

پلاسخرت همچنین از وجود فساد در عراق انتقاد کرد و گفت که متاسفانه فساد به یک مراوده روزمره میان گروه های سیاسی تبدیل شده و برگزاری انتخابات زودهنگام نیز نمی تواند حلالی برای مشکلات سیاسی عراق باشد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق به تظاهرات یکم اکتبر اشاره کرد و گفت که نیروهای امنیتی در سالروز تظاهرات اکتبر خویشتن داری خود را ثابت کردند.

وی تصریح کرد که بیش از 130 غیرنظامی و نیروهای امنیتی طی تظاهرات اخیر مجروح شدند.

پلاسخرت تاکید کرد که باید به قوانین عراق احترام گذاشت و برگزاری انتخابات جدید در عراق باید پس از تضمین هایی برای حمایت از انتخابات از سوی جامعه بین المللی انجام شود.

وی تصریح کرد که دعوت از یونامی برای کمک به برگزاری انتخابات جدید، مستلزم ارائه درخواست به شورای امنیت است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که بمباران ترکیه و ایران، پیامدهای خطرناکی دارد و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه تحویل اموال مفقودی کویت توسط عراق، گامی مثبت بود، بر اهمیت ثبات سیاسی در عراق تاکید کرد.

پلاسخرت درباره اوضاع سیاسی در اقلیم نیز هشدار داد که هزینه پیامدهای سیاسی ناشی از عدم برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در موعد مقررش و عدم تعامل با انتظارات مردم به شیوه درست و نادیده گرفتن اصول اساسی دموکراسی سنگین خواهد بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا