خبر اولسیاسی

پیشنهاد جنجالی اردوغان به رهبر حزب مخالف درباره قانون حجاب در ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه از رئیس حزب جمهوری خلق این کشور خواست که اگر در حرف‌های خود صادق‌ است برای درج قانون حجاب در قانون اساسی این کشور همکاری کند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری ترکیه از رئیس حزب جمهوری خلق این کشور خواست که اگر در حرف‌های خود صادق‌ است برای درج قانون حجاب در قانون اساسی این کشور همکاری کند.

به گزارش «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در سخنانی در نشست اعضای فراکسیون حزب اعتدال و توسعه در آنکارا تأکید کرد که دولت برآمده از این حزب «مسئله منع حجاب را که به سطح ظلم به زنان رسیده بود برطرف کرده است».

او درباره طرح حزب جمهوری خلق، حزب اپوزیسیون پارلمانی، درباره تصویب قانونی برای عدم تعرض به آزادی حجاب گفت که این قانون کمکی به «حل مشکل» نمی‌کند.

اردوغان خطاب به «کمال قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب مخالف، گفت: «اگر در این باره صداقت دارید، بیایید مسئله حجاب را در قانون اساسی کشور وارد کنیم، چون مصوبه مجلس قابل تغییر است اما تغییر قانون اساسی کار راحتی نیست».

وی افزود که مجلس ترکیه پیش از این شاهد اخراج یک نماینده از سالن مجلس به علت پوشیدن حجاب بود و تأکید کرد که آنان که او را بیرون انداختند از حزب جمهوری خلق بودند.

با وجود این اردوغان تأکید کرد که پس از تلاش‌های دولت‌های حزب عدالت و توسعه حجاب در ترکیه یک مسئله نیست و افزود که طرز لباس پوشیدن و حجاب حق طبیعی شهروندان است که نیاز به قانون و مصوبه ندارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا