خبر اولسیاسی

آیا امیر قطر سفر خود به جمهوری چک را ناتمام گذاشت؟

در حالی که پیش‌تر اعلام شده بود که امیر قطر در سفر به جمهوری چک در نشست سران کشورهای اروپایی حاضر خواهد شد، وی بدون حضور در این نشست پراگ را ترک کرد.

میدل ایست نیوز: در حالی که پیش‌تر اعلام شده بود که امیر قطر در سفر به جمهوری چک در نشست سران کشورهای اروپایی حاضر خواهد شد، وی بدون حضور در این نشست پراگ را ترک کرد.

یک رسانه جمهوری چک به نقل از منابع آگاه خبر داد که امیر قطر سفر خود را که قرار بود در روزهای 5-6 اکتبر باشد، نیمه‌کاره رها کرده و چهارشنبه شب (5 اکتبر) به دوحه بازگشته است.

این رسانه به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که امیر قطر «مسائلی را مطرح کرده بود که دیپلماسی جمهوری چک امکان پذیرش آنها را نداشت».

از سوی دیگر، خبرگزاری «روسیا الیوم» به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که پایان سفر امیر قطر طبق برنامه انجام شده و اساسا قرار نبوده که این سفر دو روزه باشد.

بر اساس گزارش این رسانه روسیه‌ای، امیر قطر بعد از مذاکرات مثبت با مقامات چک و پس ضیافت شام رئیس جمهوری چک در زمان‌بندی مقرر این کشور را ترک کرد.

این منبع آگاه تأکید کرده که دعوت از امیر قطر در نشست سران کشورهای اروپایی با استقبال وی مواجه شده اما وی به علت برنامه از پیش تعیین‌شده دربار قطر از شرکت در این نشست عذر خواست.

 این در حالی است که روز گذشته رئیس جمهوری چک در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امیر قطر تأکید کرد که قطر در نشست سران اروپایی حضور خواهد داشت و مسئله اصلی این نشست انرژی خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا