خبر اولسیاسی

استعفای دسته‌جمعی اعضای کابینه کویت یک روز بعد از انتخابشان

منابع کویتی خبر دادند که همه وزرای جدید کابینه این کشور که روز چهارشنبه انتخاب شده بودند، به صورت دسته‌جمعی استعفا داده‌اند.

میدل ایست نیوز: منابع کویتی خبر دادند که همه وزرای جدید کابینه این کشور که روز چهارشنبه انتخاب شده بودند، به صورت دسته‌جمعی استعفا داده‌اند.

به گزارش «القدس العربی»، منابع کویتی تأکید کردند که در پی اعتراض مردمی و پارلمانی به ترکیب کابینه جدید، همه وزرای کابینه در اقدامی بی سابقه استعفای خود را به نخست‌وزیر تقدیم کرده اند.

همزمان روزنامه «القیس» کویت به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که وزیر خارجه این کشور نیز حاضر به همکاری با دولت جدید به ریاست «احمد نواف الاحمد الصباح» نشده است.

روز چهارشنبه، «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، طی حکمی فرزند ارشد خود «احمد نواف الاحمد الصباح» را به نخست‌وزیری تعیین و مأمور تشکیل کابینه کرد.

روز یکشنبه گذشته، نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت استعفای دولت را پذیرفت و دستور داد تا زمان تشکیل دولت جدید به عنوان پیشبرد امور فعالیت کند.

انتخابات کویت پنجشنبه در 5 دایره انتخاباتی برای انتخاب 50 نماینده از میان 305 نامزد برگزار شد که برای اولین بار 30 نماینده که از اپوزیسیون داخلی شمرده می‌شوند وارد مجلس کویت شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا