خبر اولسیاسی

اعلان جنگ حکومت وابسته به عربستان در یمن به انصارالله

شورای ریاستی وابسته به عربستان در یمن به ارتش وابسته به خود دستور داد که در برابر اقدامات تنش‌زای انصارالله در جبهه‌های جنگ با قاطعیت وارد عمل شوند.

میدل ایست نیوز: شورای ریاستی وابسته به عربستان در یمن به ارتش وابسته به خود دستور داد که در برابر اقدامات تنش‌زای انصارالله در جبهه‌های جنگ با قاطعیت وارد عمل شوند.

به گزارش «الجزیره» پایگاه رسمی شورای انتقال جنوب تأکید کرد که «عیدروس الزبیدی»، عضو شورای ریاست و رئیس شورای انتقالی یمن در دیدار با «محسن الداعری»، وزیر دفاع حکومت وابسته به عربستان در یمن، در جریان تازه‌ترین تحولات نظامی در جبهه‌های جنگ قرار گرفت.

الداعری در این دیدار سطح آمادگی نظامی برای رویارویی با حملات انصارالله در پی پایان آتش‌بس در این کشور را بررسی کرد و الزبیدی بر ضرورت افزایش آمادگی نظامی و پاسخ قاطع به حملات نظامی آنان تأکید کرد.

در همین راستا منابع محلی خبر دادند که در حمله پهپادی انصارالله به منطقه حیس در غرب یمن 8 تن زخمی شدند.

همچنین یک خودرو در منطقه مقبنه در غرب استان تعز هدف حمله موشکی قرار گرفت.

از سوی دیگر منابع محلی خبر می‌دهند که درگیری‌های انصارالله و حکومت وابسته به عربستان در غرب استان تعز ازسرگرفته شده است.

این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که طرف‌های یمنی و سازمان ملل نتوانستند آتش بس 6 ماهه در این کشور را تمدید کنند.

روز پنج‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل از عدم تمدید آتش‌بس در یمن ابراز تأسف کرد و از همه طرف‌ها خواست که فورا برای تمدید آن تلاش کنند و نیروهای انصارالله را متهم کرد که با مطرح کردن «مطالبات افراطی» مانع از آتش‌بس شده است.

انصارالله چنین اتهامی را رد کرده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا