سیاسی

الکاظمی بار دیگر احزاب و سیاسیون را به گفتگو برای حل بحران سیاسی عراق دعوت کرد

نخست وزیر عراق در بیانیه ای به مناسبت گذشت یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، احزاب و نیروهای سیاسی عراق را به گفت وگوی عاقلانه، آرام و سازنده برای حل بحران سیاسی دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به مناسبت گذشت یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق بیانیه ای صادر کرد.

بنابر آنچه در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است، وی گفت که در چنین روزی در سال گذشته (10 اکتبر 2021) مهمترین بند برنامه دولتمان را انجام دادیم و انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کردیم که به گواه سازمان ملل و همه ناظران، سالم و حرفه ای بود و این انتخابات زودهنگام در پاسخ به مطالبات ملت بزرگوارمان برگزار شد و مرجعیت رشید خواستار مشارکت در آن شد.

الکاظمی افزود که شرایط یک سال از تجربه انتخابات ثابت کرده است که روی آوردن به صندوق های رای باید با ایمان همه نیروهای سیاسی به اصول دموکراسی و فعالیت سیاسی براساس چارچوب فرهنگی و ارزش های آن همراه باشد.

نخست وزیر عراق در ادامه تصریح کرد که طی دو سال گذشته، با روشی متفاوت که به گفت وگو، تفاهم، همکاری و شراکت استوار بود، عمل کردیم و به آرامش و عقلانیت در برخورد با حوادث و مواضع تکیه کردیم با وجود اینکه در معرض هجمه های غیرمنصفانه قرار گرفتیم؛ همه اینها با هدف تثبیت آرامش و ثباتی بود که میهن به آن نیاز دارد و برای ایجاد فرهنگ سیاسی مبتنی بر ارزش های دموکراتیک، ترک خشونت و استبداد در عراق عزیزمان بود که برای رسیدن به دموکراسی کنونی رنج دیده است.

الکاظمی اظهار داشت که از اینجا از همه احزاب و نیروهای سیاسی بار دیگر می خواهم که به منطق گفت وگوی عاقلانه، آرام و سازنده برای حل بحران سیاسی روی آورند و به دنبال راه حل های ملی فراگیر باشند که دموکراسی جوان ما را تقویت می کند و از پایه های ثبات و شکوفایی در عراق عزیزمان و مردم بزرگوار آن حمایت می کند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا