اقتصادیخبر اول

ایران از افزایش صادرات گاز خود به عراق در سال جاری خبر داد

شرکت ملی گاز ایران در جریان سفر گروهی از وزارت برق عراق به ایران، از افزایش صادرات گاز به این کشور در سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت ملی گاز ایران در جریان سفر گروهی از وزارت برق عراق به ایران، از افزایش صادرات گاز به این کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرانی تسنیم، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در نشستی با مسئولان ارشد وزارت برق عراق که در اصفهان برگزار شد، گفت: رابطه ما با عراق، رابطه‌ای راهبردی است.

وی با اشاره به مذاکرات در این نشست اظهار کرد: به‌صورت سالانه و فصلی، نشست‌هایی با مسئولان وزارت برق عراق حول محور قرارداد صادرات گاز به این کشور، انجام می‌شود و در این نشست نیز مباحث فنی و عملیاتی این فرآیند مطرح شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به آغاز فصل سرد سال در کشور و افزایش مقدار مصرف گاز در بخش خانگی، بیان کرد: با توجه به مقدار مصرف در 6 ماه گذشته و مقدار گاز طبیعی مورد نیاز در 6 ماه پیش رو، بررسی‌های فنی و عملیاتی لازم انجام شد تا برای آن مشکلی نداشته باشیم و صادرات گاز طبق توافق انجام‌شده با طرف‌های عراقی انجام شود.

روز گذشته، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد عراق می شود.

وی افزود که این مقدار از واردات نیاز عراق را برطرف نمی کند به ویژه با توجه به اینکه بار برخی واحدهای تولیدی به دلیل کمبود گاز، محدود است.

سخنگوی وزارت برق عراق توضیح داد که مذاکرات، نشست ها و سفرهای دوره ای به ایران و با هماهنگی بالا برای افزایش واردات گاز در جریان است.

وی تصریح کرد که این هیئت برای افزایش واردات گاز و پایبندی کامل به قرارداد امضا شده، به ویژه پس از پرداخت بدهی عراق به ایران به این کشور سفر می کند.

موسی با اشاره به اینکه دیگر هیچ بدهی به ایران درخصوص گاز وجود ندارد، گفت که عدم تصویب بودجه تاثیر بسزایی بر فعالیت وزارت برق داشته است.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا