سیاسی

نخست وزیر فلسطین از شهادت 170 فلسطینی از ابتدای سال جاری خبر داد

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد از ابتدای سال میلادی تاکنون اسرائیل 170 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

میدل ایست نیوز: محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد اسرائیلی ها از ابتدای سال میلادی تاکنون 170 فلسطینی را به شهادت رسانده اند.

به گزارش روزنامه الیوم السابع، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد از ابتدای سال میلادی تاکنون اسرائیل 170 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

اشتیه این آمار را در جمع نمایندگان اتحادیه اروپا در رام الله اعلام کرد و در ادامه‌ گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی 5 هزار و 200 خانه‌ فلسطینی را تخریب کرده و نظامیان آن حریم هزاران خانه را نقض کرده است و هزاران زن و کودک را دچار رعب و وحشت کرده اند.

اشتیه ضمن انتقاد از سیاست دوگانه غرب در تعامل با موضوعات حقوق بشری، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات مستمر خود علیه مردم  فلسطین و پایان دادن به نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی باشد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه فلسطین همواه خواهان احترام به منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی است و استانداردهای دوگانه را رد می‌کند، بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی طرف های بین المللی تاکید کرد.

هیئت اروپایی نیز در دیدار با اشتیه اذعان کردند که شهرک‌سازی های مداوم اسرائیل خشونت را میان شهرک‌نشینان و مردم فلسطین افزایش داده است.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا