سیاسی

تاکید رئیسی و هیثم بن طارق بر ارتقای سطح روابط ایران و عمان

رئیس جمهوری اسلامی ایران و سلطان عمان بر اراده خود برای ارتقای سطح روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیثم بن طارق، سلطان عمان بر اراده خود برای ارتقای سطح روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری ایران، رئیسی ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی سلطان عمان با بیان اینکه شاهد بالاترین سطح از اعتماد و مشارکت دو کشور در عرصه سیاسی هستیم، روابط تهران و مسقط را در عرصه‌های مختلف رو به رشد ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به عزم مصمم جمهوری اسلامی ایران برای تنوع و عمق بخشیدن به روابط خود با عمان، اظهار امیدواری کرد، روند تعاملات و تبادلات ایران و عمان، همانند یکسال گذشته رو به رشد باشد.

رئیسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محاسبه غلط امریکا در حمایت و تشدید آشوب‌ها، اظهار داشت: امریکا به غلط تصور می‌کرد تحریم‌های آنها ملت ایران را متوقف خواهد کرد اما وقتی دیدند ملت ایران در برابر تحریم‌ها نه تنها متوقف نشد، بلکه به رشد و پیشرفت خود ادامه داد، به فتنه‌انگیزی علیه جمهوری اسلامی ایران روی آوردند.

وی همچنین تاکید کرد: ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه امریکا منفعل نخواهد بود و ابتکار عمل را در دست دارد.

«هیثم بن‌طارق آل سعید» سلطان عمان نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه شخصا اجرای توافقات حاصل شده میان دو کشور را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: روابط دوجانبه همانطور که توافق شده، در حال پیشرفت است و هر دو ملت از آن منتفع می‌شوند.

منبع
ریاست جمهوری ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا