خبر اولسیاسی

رهبر ایران: پهپادهایی که می گفتند فتوشاپ است الآن می‌گویند خطرناک است و چرا به فلان کس می فروشید

آیت الله خامنه ای گفت: ساخت تجهیزات پیشرفته‌ موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکس هایش منتشر می شد، می گفتند این فتوشاپ است. حالا می گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس می فروشید.

میدل ایست نیوز: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران امروز در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، نخبگان دانشگاهی را در چهار دهه اخیر موجب آبروی ایران خواند و گفت: همه بویژه مسئولان و مؤثرین در فضای کشور باید نخبگان علمی را جزو مهمترین ثروت‌های کشور بدانند و از آنها حمایت کنند و نخبگان نیز ظرفیت‌ها و استعدادهای فردی خود را به سرمایه پیشرفت کشور تبدیل کنند.

به گزارش khamenei.ir ایشان با اشاره به افق روشن آینده کشور تأکید کرد: در چهل و سه سال اخیر چندین بار از فروپاشی جمهوری اسلامی حرف زده‌اند اما پایداری و استمرار حرکت انقلاب نشان می‌دهد این تحلیل غلط و غیر واقع‌بینانه است.

رهبر ایران همچنین دانشگاه را از بزرگترین موانع سلطه استکبار خواند و افزود: قدرت های گردن‌کلفت جهان برای سلطه بر دیگران و عقب نگه داشتن ملتها، از اسلحه، فریب و حتی علم استفاده می‌کنند بنابراین دانشگاهی که سطح علم کشور را بالا می‌برد، در حقیقت مانع سلطه دشمن می‌شود.

آیت الله خامنه ای همچنین گفت: نخبگان دانشگاهی ما بدون هیچ مبالغه، موجب آبروی ایران هستند و در هر زمینه‌ای دانشمندان ما ورود و تمرکز کردند، تحسین مجامع علمی جهان را برانگیختند بنابراین هم باید دیگران قدر شما را بدانند هم خودتان، و من نیاز بسیار قدردان شما هستم.

او در تشریح گوشه‌هایی از افتخارات نخبگان و دانشمندان کشور،‌ به تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان در عرصه هایی همچون سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی حیوان زنده، پیشرفت در بیوشیمی، پرتاب و انتقال ماهواره به فضا، دستاوردهای بنیادی در صنعت هسته‌ای، تولید واکسن‌های پیچیده از جمله واکسن کرونا و پیشرفت‌های خیره کننده در صنایع موشکی و پهپادی اشاره کرد.

رهبر ایران «غفلت از دشمن» را از خطرات پیشِ روی نخبگان دانست و گفت: بر اساس اطلاعات متقن، سرویس‌های جاسوسی برای فریب و جذب نخبگان و یا خراب کردن ذهن آنها، در پوشش مراکز علمی، نخبگان را دعوت می‌کنند و خود را نیز بسیار مؤدب و با هوش جا می‌زنند تا بتوانند نقشه خود را پیش ببرند.

آیت الله خامنه ای همچنین تاکید کرد، ما به مسائل بنیادین در صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم. ما دنبال سلاح و بمب اینها نمی رویم امّا خود این صنعت خیلی برکات دارد. ما توانستیم دست پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: ساخت تجهیزات پیشرفته‌ موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکس هایش منتشر می شد، می گفتند این فتوشاپ است. حالا می گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس می فروشید، به فلان کس می دهید.

منبع
khamenei.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا