سیاسی

حضور بیش از 2 میلیون پناهجوی سوریه‌ای در لبنان

مدیرکل سازمان امنیت عمومی لبنان از حضور 2 میلیون و 80 هزار سوریه‌ای در خاک لبنان خبر داد و گفت که 42 درصد زندانیان در لبنان شهروندان سوریه هستند.

میدل ایست نیوز: مدیرکل سازمان امنیت عمومی لبنان از حضور 2 میلیون و 80 هزار سوریه‌ای در خاک لبنان خبر داد و گفت که 42 درصد زندانیان در لبنان شهروندان سوریه هستند.

به گزارش «روسیا الیوم»، سرتیپ عباس ابراهیم، مدیرکل سازمان امنیت عمومی لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که بازگشت شهروندان سوریه به کشورشان یک مسئولیت است که دولت لبنان باید آن را انجام دهد و افزود که حکومت سوریه از این موضوع کاملا استقبال کرده است.

وی گفت که این پرونده پیامدهای امنیتی و اقتصادی و اجتماعی منفی برای لبنان دارد و نحوه برخورد برخی نهادها با این موضوع غیر قابل قبول است.

ابراهیم تأکید کرد که 17 مرکز بازگشت داوطلبانه آوارگان در لبنان ایجاد شده  و شمار آوارگان سوریه‌ای در خاک کشور 2 میلیون و 80 هزار تن است که 2454 نفر از آنها برای بازگشت داوطلبانه ثبت‌نام کرده‌اند که 1700 مورد آنها تأیید شده است.

او گفت که تاکنون 540 هزار سوریه‌ای به صورت داوطلبانه به کشور بازگشته‌اند و این روند ادامه خواهد داشت و تأکید کرد که هیچ اجبار یا فشاری برای بازگشت کسی به سوریه وجود ندارد.

وی تأکید کرد که در میان ثبت‌کنندگان بازگشت داوطلبانه به سوریه، 510 تن تحت تعقیب قضائی و امنیتی و 227 تن مشمول نظام وظیفه بوده‌اند.

ابراهیم افزود که 42 درصد مجموع زندانیان در لبنان شهروندان سوریه هستند.

لبنان که درگیر مشکلات بزرگ اقتصادی است، اخیرا اقداماتی را برای بازگرداندن پناهجویان سوریه به خاک کشورشان آغاز کرده که با انتقادات نهادهای حقوق بشری مواجه شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا