سیاسی

اولین گروه پناهجویان سوریه‌ای از لبنان به کشورشان بازگردانده شدند

اولین گروه پناهجویان سوریه‌ای که داوطلبانه به کشور خود بازمی‌گردند امروز (چهارشنبه) از لبنان به راه افتاد.

میدل ایست نیوز: اولین گروه پناهجویان سوریه‌ای که داوطلبانه به کشور خود بازمی‌گردند امروز (چهارشنبه) از لبنان به راه افتاد.

به گزارش «النشره» به نقل از منابع آگاه این گروه شامل صد خانوار سوریه‌ای می‌شود که از منطقه عرسال در بقاع لبنان به سمت روستاهای قلمون راهی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، انتقال این افراد زیر نظر «هکتور حجار» وزیر امور اجتماعی و افسران سازمان امنیت عمومی لبنان و ارتش لبنان و اداره اطلاعات انجام شده است.

حجار در این باره به خبرنگاران گفت که روند انتقال پناهجویان سوریه ای بدون هیچ مانعی ادامه دارد و هفته آینده نیز گروه دیگری اعزام خواهند شد.

روز گذشته سرتیپ عباس ابراهیم، مدیرکل سازمان امنیت عمومی لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که بازگشت شهروندان سوریه به کشورشان یک مسئولیت است که دولت لبنان باید آن را انجام دهد و افزود که حکومت سوریه از این موضوع کاملا استقبال کرده است.

وی گفت که این پرونده پیامدهای امنیتی و اقتصادی و اجتماعی منفی برای لبنان دارد و نحوه برخورد برخی نهادها با این موضوع غیر قابل قبول است.

ابراهیم تأکید کرد که 17 مرکز بازگشت داوطلبانه آوارگان در لبنان ایجاد شده  و شمار آوارگان سوریه‌ای در خاک کشور 2 میلیون و 80 هزار تن است که 2454 نفر از آنها برای بازگشت داوطلبانه ثبت‌نام کرده‌اند که 1700 مورد آنها تأیید شده است.

او گفت که تاکنون 540 هزار سوریه‌ای به صورت داوطلبانه به کشور بازگشته‌اند و این روند ادامه خواهد داشت و تأکید کرد که هیچ اجبار یا فشاری برای بازگشت کسی به سوریه وجود ندارد.

منبع
النشره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا