اجتماعی

نخستین گروه زائران ایرانی حضرت زینب (س) وارد دمشق شد

نخستین گروه از زائران حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) از مبدا مشهد مقدس وارد سوریه شد.

میدل ایست نیوز: نخستین گروه از زائران حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) از مبدا مشهد مقدس وارد سوریه شد.

به گزارش ایرنا، محسن ساغرچی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در سوریه امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا در دمشق، گفت: با پیگیری های صورت گرفته، پس از چندین سال بستر زیارت مشتاقان سفر زیارت حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۰) فراهم گردید که متاسفانه این مساله بدلایل امنیتی از خردادماه سالجاری دوباره متوقف شده بود که با اعزام کاروان جدید، این راه مجددا برقرار گردید.

وی با اشاره به این که اولین پرواز زائرین به سوریه در دوره جدید از استان خراسان رضوی و با ورود صد زائر آغاز شد، افزود: در هفته های آینده نیز از استان های تهران، اصفهان و شیراز برای اعزام زایرین برنامه ریزی شده که با یاری خدا انجام خواهد شد.

ساغرچی با اشاره به آغاز ثبت نام از زائرین سفر به سوریه در سراسر کشور در دفاتر مجاز زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت، گفت: مشتاقان زیارت حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) می توانند با مراجعه به این دفاتر مجاز ثبت نام کنند.

سید صادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا خبر اعزام زائران حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) را اعلام و تاکید کرده بود که طرف سوری تامین امنیت زائران ایرانی که به زیارت مشرف می شوند را به عهده گرفته و امنیت زائران ایرانی در سوریه کاملا تامین است.

سازمان حج و زیارت ایران هم اکنون توان پذیرش و پذیرایی از 500 زائر ایرانی در سوریه را دارد که در آینده این میزان توسعه می یابد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا