سیاسیعکس

تصاویر و جزئیاتی از انتخابات بحرین

انتخابات پارلمانی و شهرداری بحرین از صبح امروز آغاز شده و رای دهندگان بحرینی از میان 507 نامزد انتخابات پارلمانی و شهرداری، 40 نفر را برای پارلمان و 30 نفر را برای شوراهای شهرداری انتخاب می کنند.

میدل ایست نیوز: انتخابات پارلمانی و شهرداری در بحرین صبح امروز شنبه آغاز شد.

50 مرکز اصلی و 40 مرکز فرعی حوزه های انتخابیه در سراسر کشور میزبان رای دهندگان بحرینی هستند که شمار آنها به 344 هزار و 713 نفر می رسد.

رای دهندگان بحرینی از میان 507 نامزد انتخابات پارلمانی و شهرداری، 40 نفر را برای پارلمان و 30 نفر را برای شوراهای شهرداری انتخاب می کنند.

بحرینی های مقیم خارج، روز 8 نوامبر در 37 کشور جهان پای صندوق های رای رفته بودند.

در این دور از انتخابات مشارکت گسترده بانوان بحرینی به بیش از دو برابر در مقایسه با انتخابات پیشین رسیده به گونه ای که از کل نامزدهای این انتخابات 94 نفر زن هستند.

بحرین از ساعت 8 صبح روز گذشته جمعه وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد.

آخرین انتخابات پارلمانی در بحرین در سال 2018 برگزار شد. انتخابات بحرین هر 4 سال یکبار برگزار می شود.

پارلمان بحرین در سال 2002 به موجب قانون اساسی تشکیل شد و از 40 نماینده که از طریق انتخابات و به صورت مستقیم انتخاب می شوند، تشکیل شده است.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین پیشتر طی فرمانی، 12 نوامبر را موعد برگزاری انتخابات پارلمان بحرین اعلام کرده بود.

در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، پس از یک هفته در روز شنبه 19 نوامبر برگزار خواهد شد و انتخابات خارج از کشور نیز در سفارت ها، کنسولگری ها و هیئت های دیپلماتیک بحرین در خارج از کشور در روز سه شنبه 8 نوامبر و در صورت برگزاری دور دوم در 15 نوامبر برگزار خواهد شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا